
– Nasze nowe produkty umożliwiają coraz większą swobodę poruszania się, gwarantując jednocześnie pełen dostęp do narzędzi związanych z pracą i domem. Nadchodzi era coraz smuklejszych i lżejszych technologii, ale i bardziej wytrzymałych oraz oferujących dłuższy czas pracy na baterii – mówi w rozmowie z INN:Poland Daniel Malak, Consumer Sr. Business Manager w Lenovo.
REKLAMA
Co Polacy myślą o Lenovo?
Lenovo jest ulubioną marką Polaków - klienci doceniają nasze notebooki, desktopy i tablety. Firma osiągnęła to przekonując klientów jakością i skupiając się na dostępności produktów w sklepach i dostosowaniu ich konfiguracji do oczekiwań użytkowników. Kolejna kategorią produktową, którą rozwijamy i która z pewnością przypadnie do gustu Polakom są smartfony - Lenovo oraz Lenovo Moto - smartfonów używamy przecież najczęściej spośród wszystkich rozwiązań mobilnych i pragniemy dopasowywać je do naszych potrzeb.
Lenovo jest ulubioną marką Polaków - klienci doceniają nasze notebooki, desktopy i tablety. Firma osiągnęła to przekonując klientów jakością i skupiając się na dostępności produktów w sklepach i dostosowaniu ich konfiguracji do oczekiwań użytkowników. Kolejna kategorią produktową, którą rozwijamy i która z pewnością przypadnie do gustu Polakom są smartfony - Lenovo oraz Lenovo Moto - smartfonów używamy przecież najczęściej spośród wszystkich rozwiązań mobilnych i pragniemy dopasowywać je do naszych potrzeb.
Lenovo jest firmą, która słucha swoich klientów i dopasowuje się do ich oczekiwań. Dokładnie taką strategię obrałem 5 lat temu, gdy przyszedłem do firmy Lenovo i będę ją kontynuował.
Mówi Pan, że słuchaliście klientów. Jakie były ich oczekiwania?
Przede wszystkim możliwość personalizacji. W notebookach dotyczyło to różnych konfiguracji. Komputer w wariancie ze zintegrowaną kartą grafiki lub dodatkową dedykowaną kartą, czy możliwością zwiększenia pamięci RAM i pojemności dysku twardego. Dodatkowo klienci oczekiwali możliwości zakupu komputera z matrycą matową lub błyszczącą oraz akcesoriów. Nasza oferta daje taką możliwość. Podobnie jest w tabletach. Tutaj trendy potrafiły zmieniać się kilkukrotnie w ciągu ostatnich trzech lat, czasami nawet dwa razy w roku. Każdy sezon cechował się czymś innym: raz klienci byli zainteresowani tabletem YOGA z podstawką, innym razem zwykłym płaskim tabletem, następnie liczyła się dla nich jakość ekranu czy lepsza bateria.
Przede wszystkim możliwość personalizacji. W notebookach dotyczyło to różnych konfiguracji. Komputer w wariancie ze zintegrowaną kartą grafiki lub dodatkową dedykowaną kartą, czy możliwością zwiększenia pamięci RAM i pojemności dysku twardego. Dodatkowo klienci oczekiwali możliwości zakupu komputera z matrycą matową lub błyszczącą oraz akcesoriów. Nasza oferta daje taką możliwość. Podobnie jest w tabletach. Tutaj trendy potrafiły zmieniać się kilkukrotnie w ciągu ostatnich trzech lat, czasami nawet dwa razy w roku. Każdy sezon cechował się czymś innym: raz klienci byli zainteresowani tabletem YOGA z podstawką, innym razem zwykłym płaskim tabletem, następnie liczyła się dla nich jakość ekranu czy lepsza bateria.
Tego typu informacje zbieramy z rynku bardzo często i reagujemy momentalnie. Centrala firmy powierzyła nam pełne zarządzanie na każdym szczeblu – od produktu, przez cenę i strategię marketingową, co dla nas oznacza swobodę w działaniu – i po raz kolejny możliwość dopasowania się do rynku.
Lenovo znane jest z dobrego designu. Jak dużą wagę przywiązują do niego klienci?
Design jest ściśle powiązany z potrzebami klientów i stanowi jeden z kluczowych elementów przy projektowaniu urządzeń. Ogromna popularność notebooka Lenovo Z51 z kamerą 3D Intel® Real Sense, świadczy o tym, że Polacy przykładają dużą wagę zarówno do jakości produktu, jak i jego designu. Chciałbym zauważyć, że notebooków Lenovo serii Z sprzedaliśmy najwięcej w Europie, co bardzo dobrze świadczy o postrzeganiu przez klientów marki Lenovo.
Design jest ściśle powiązany z potrzebami klientów i stanowi jeden z kluczowych elementów przy projektowaniu urządzeń. Ogromna popularność notebooka Lenovo Z51 z kamerą 3D Intel® Real Sense, świadczy o tym, że Polacy przykładają dużą wagę zarówno do jakości produktu, jak i jego designu. Chciałbym zauważyć, że notebooków Lenovo serii Z sprzedaliśmy najwięcej w Europie, co bardzo dobrze świadczy o postrzeganiu przez klientów marki Lenovo.
Nasza flagowa seria YOGA to ikona designu – tak tablety, jak i notebooki przygotowaliśmy z dbałością o najmniejsze szczegóły - bransoletowe zawiasy czy skórzane wykończenia, aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników.
Jak zmieniał się rynek technologii w ostatnich lat i jak reagowało na to Lenovo?
Zaczynając od notebooków, których mamy największy wybór na rynku, klienci wyraźnie rozgraniczają produkty przystępne cenowo od modeli technologicznie zaawansowanych. W przypadku ekonomicznych produktów, zależy im na jak najlepszym dostosowaniu możliwości urządzenia do sposobu jego wykorzystania. Nasi partnerzy mają swobodę w dopasowywaniu konfiguracji urządzeń do potrzeb klientów.
Zaczynając od notebooków, których mamy największy wybór na rynku, klienci wyraźnie rozgraniczają produkty przystępne cenowo od modeli technologicznie zaawansowanych. W przypadku ekonomicznych produktów, zależy im na jak najlepszym dostosowaniu możliwości urządzenia do sposobu jego wykorzystania. Nasi partnerzy mają swobodę w dopasowywaniu konfiguracji urządzeń do potrzeb klientów.
W przypadku produktów bardziej zaawansowanych wprowadziliśmy całą rodzinę konwertowalnych urządzeń z serii YOGA: notebooki, tablety i komputery All-in-One. To produkty konwertowalne oraz produkty 2in1 – czyli dopasowujące do potrzeb mobilnego użytkownika. Dzięki temu może on mieć wydajnego notebooka YOGA 900 z możliwością obracania ekranu o 360 stopni i 4 wygodnymi sposobami pracy. Z drugiej strony, można wybrać urządzenia hybrydowe, takie jak MIIX 300, czy nowość MIIX 310, który za chwilę pojawi się na polskim rynku. Zastosowanie odłączanej klawiatury i slotu na kartę SIM LTE czynią z tych urządzeń ultraprzenośne rozwiązanie w każdych warunkach.
Podobnie jest z naszym jedynym w swoim rodzaju tabletem z projektorem. Prawda jest taka, że w ciągu dnia w ogóle nie oglądamy telewizji, bo jesteśmy w pracy, na uczelni lub w drodze. Wieczorem z przyjemnością obejrzymy film w komfortowych warunkach obrazu o wielkości nawet 70 cali dzięki tabletowi YOGA Tab3 Pro z wbudowanym projektorem. To także świetne rozwiązanie w trakcie spotkań z rodziną i dzielenia się wspomnieniami z wakacji czy występu dziecka w szkole.
Dziś premiera nowego tabletu, Lenovo TAB3 10 Business.
Lenovo TAB3 10 Business to nasz pierwszy tablet – w portfolio rozwiązań konsumenckich- do zastosowań biznesowych. Połączyliśmy w nim wytrzymałość i odporność na zachlapania, zarysowania oraz kurz z możliwościami integracji z infrastrukturą przedsiębiorstw, której administratorzy mogą zdalnie zarządzać urządzeniem na profilu firmowym. Wysoka wydajność urządzenia, bateria zapewniająca nawet 12 godzin pracy oraz oprogramowanie Android for Work™ to funkcjonalności, które są ważne dla klientów biznesowych, dlatego też znalały się w Lenovo Tab3 10 Business
Lenovo TAB3 10 Business to nasz pierwszy tablet – w portfolio rozwiązań konsumenckich- do zastosowań biznesowych. Połączyliśmy w nim wytrzymałość i odporność na zachlapania, zarysowania oraz kurz z możliwościami integracji z infrastrukturą przedsiębiorstw, której administratorzy mogą zdalnie zarządzać urządzeniem na profilu firmowym. Wysoka wydajność urządzenia, bateria zapewniająca nawet 12 godzin pracy oraz oprogramowanie Android for Work™ to funkcjonalności, które są ważne dla klientów biznesowych, dlatego też znalały się w Lenovo Tab3 10 Business
Jakie znaczenie ma dla Was Lenovo Moto?
To ważna część naszej oferty smartfonów. Kategoria ta należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się na rynku, zaś polskie udziały ocenia się na około 8,3 mln urządzeń w porównaniu do 1,7 mln notebooków. Widzimy bardzo duży potencjał rozwoju na rynku smartfonów i chcemy z dwoma liniami produktów – ta druga to urządzenia Lenovo, w tym nowości K5 i K5+ – dopasować się do potrzeb klientów, zarówno pod kątem ceny, jak i parametrów technicznych urządzeń. Z produktami Lenovo Moto docieramy do klientów, którzy oczekują najnowszych rozwiązań technologicznych i perfekcyjnie dopracowanego designu.
To ważna część naszej oferty smartfonów. Kategoria ta należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się na rynku, zaś polskie udziały ocenia się na około 8,3 mln urządzeń w porównaniu do 1,7 mln notebooków. Widzimy bardzo duży potencjał rozwoju na rynku smartfonów i chcemy z dwoma liniami produktów – ta druga to urządzenia Lenovo, w tym nowości K5 i K5+ – dopasować się do potrzeb klientów, zarówno pod kątem ceny, jak i parametrów technicznych urządzeń. Z produktami Lenovo Moto docieramy do klientów, którzy oczekują najnowszych rozwiązań technologicznych i perfekcyjnie dopracowanego designu.
Czego jeszcze obecnie oczekuje klient od smartfonów?
Coraz większej funkcjonalności urządzenia, czyli dodawania nowych rozwiązań w zakresie komunikacji, pracy, rozrywki i bezpieczeństwa. Właśnie zaprezentowaliśmy dwa nowe smartfony – Lenovo Moto G4 i Lenovo Moto G4+, które wyróżniają się wyrazistym 5,5- calowym ekranem, obsługą gestów i bardzo dobrymi aparatami fotograficznymi, a także w przypadku modelu Lenovo Moto G4+ dodatkowym zabezpieczeniem w postaci czytnika linii papilarnych. Kolejne nowe serie smartfonów, które będziemy rozwijać, oferują jeszcze więcej możliwości dla każdego użytkownika. Więcej szczegółów podamy już za chwilę na Lenovo Tech World Conference w San Francisco.
Coraz większej funkcjonalności urządzenia, czyli dodawania nowych rozwiązań w zakresie komunikacji, pracy, rozrywki i bezpieczeństwa. Właśnie zaprezentowaliśmy dwa nowe smartfony – Lenovo Moto G4 i Lenovo Moto G4+, które wyróżniają się wyrazistym 5,5- calowym ekranem, obsługą gestów i bardzo dobrymi aparatami fotograficznymi, a także w przypadku modelu Lenovo Moto G4+ dodatkowym zabezpieczeniem w postaci czytnika linii papilarnych. Kolejne nowe serie smartfonów, które będziemy rozwijać, oferują jeszcze więcej możliwości dla każdego użytkownika. Więcej szczegółów podamy już za chwilę na Lenovo Tech World Conference w San Francisco.
Czy wearables to również ważny element waszej strategii?
Tak, inteligentne zegarki zyskują na popularności i to nie tylko ze względu na modę, ale także ich praktyczne zastosowania.
Tak, inteligentne zegarki zyskują na popularności i to nie tylko ze względu na modę, ale także ich praktyczne zastosowania.
Nasze inteligentne zegarki Lenovo Moto 360 sprawdzają się każdego dnia, bowiem umożliwiają przeglądanie aktualnych powiadomień, maili, podgląd połączeń, a także informacji drogowych i pogodowych, głosowe odpowiadanie i wyszukiwanie w sieci, monitoring naszego tętna oraz sterowanie systemem audio w domu.
W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek technologii i czego możemy oczekiwać od Lenovo? Jaką pozycję chcecie na nim zająć?
Lenovo już dziś jest liderem innowacyjnych produktów w kategoriach: notebooki, desktopy, all-in-one'y, tablety, teraz chcemy być liderem także w kategorii smartfonów. Nowe, wprowadzane przez nas rozwiązania pozwalają na coraz większą swobodę przemieszczania się, dzięki czemu przestajemy być zależni od pracy w domu czy biurze - tworzymy coraz smuklejsze urządzenia przy jednoczesnym wydłużaniu ich czasu pracy na baterii aby spełnić oczekiwania użytkowników.
Lenovo już dziś jest liderem innowacyjnych produktów w kategoriach: notebooki, desktopy, all-in-one'y, tablety, teraz chcemy być liderem także w kategorii smartfonów. Nowe, wprowadzane przez nas rozwiązania pozwalają na coraz większą swobodę przemieszczania się, dzięki czemu przestajemy być zależni od pracy w domu czy biurze - tworzymy coraz smuklejsze urządzenia przy jednoczesnym wydłużaniu ich czasu pracy na baterii aby spełnić oczekiwania użytkowników.
Pojawianie się na rynku innowacyjnych produktów na nowo definiuje pojęcie notebooków, smartfonów i tabletów.
Podsumowując - zmierzamy do tego, aby z coraz mniejszych urządzeń uzyskiwać dużo więcej mocy. Nawet 10-calowe urządzenie można swobodnie podłączyć do dużego monitora, aby pracować na komfortowym ekranie w biurze, zaś na zewnątrz mieć z powrotem ultraprzenośną wersję nie tracąc nic z jego wydajności.
Jak wygląda na co dzień praca w Lenovo?
Firmę tworzą ludzie i to oni kreują jej sukces, jesteśmy częścią korporacji, ale tak jak wspomniałem większość decyzji podejmujemy lokalnie. Od samego początku dbamy o to, aby atmosfera w biurze była koleżeńska i pełna wzajemnego wsparcia oraz inspiracji. Nie stosujemy sztywnej formy „pan/pani”, nie mówimy do siebie „szefie”. Jest czas na poranną kawę, świętowanie sukcesów tych małych i dużych, prywatnych i służbowych. Ważne, że zespół wzajemnie się wspiera, a im więcej jest wśród nas różnych i niebanalnych osobowości, tym lepiej dla firmy, jej klientów i dalszego rozwoju.
Firmę tworzą ludzie i to oni kreują jej sukces, jesteśmy częścią korporacji, ale tak jak wspomniałem większość decyzji podejmujemy lokalnie. Od samego początku dbamy o to, aby atmosfera w biurze była koleżeńska i pełna wzajemnego wsparcia oraz inspiracji. Nie stosujemy sztywnej formy „pan/pani”, nie mówimy do siebie „szefie”. Jest czas na poranną kawę, świętowanie sukcesów tych małych i dużych, prywatnych i służbowych. Ważne, że zespół wzajemnie się wspiera, a im więcej jest wśród nas różnych i niebanalnych osobowości, tym lepiej dla firmy, jej klientów i dalszego rozwoju.
W Lenovo Polska pracuje niecałe 70 osób, co pozwala nam uniknąć charakterystycznych dla korporacji zasad i ścieżek komunikacji. To dzięki pracy tych naprawdę zaangażowanych i identyfikujących się ze swoją pracą i produktami osób, udało się doprowadzić firmę do pozycji lidera w Polsce.
Każdy pracownik ma szeroki zakres kompetencji i doskonale wie za co odpowiada. To pozwala na stosowanie modelu home office, gdyż mamy pewność jakości wykonywanej pracy w każdym czasie i miejscu. Nie jesteśmy trybikami w maszynie, tylko zarządzamy swoim własnym biznesem. To bardzo ważne z perspektywy dalszego rozwoju osobistego. Warto pracować dla i z Lenovo. Serdecznie zachęcam wszystkich do sprawdzania naszych aktualnych ofert i starania się o pracę w Lenovo Polska.
Artykuł powstał we współpracy z Lenovo