Miliony Polaków kupują za pomocą smartfonów. Oto, co ostatnio w trawie e-commerce piszczy

Wartość mobilnego rynku sprzedaży w naszym kraju osiągnie w tym roku miliard euro.
Wartość mobilnego rynku sprzedaży w naszym kraju osiągnie w tym roku miliard euro. Pixabay/CC BY 0
Polacy lubią zakupy online. Zwłaszcza przez urządzenia mobilne, wynika z badań przeprowadzonych przez centrum zakupów RetalMeNot. W zeszłym roku przez smartfon i tablet takich transakcji dokonało prawie 6 milionów Polaków.

Według statystyk, to aż 16 proc. społeczeństwa i 30 proc. wszystkich klientów elektronicznych. To więcej niż obywatele Włoch (5 proc.) czy Hiszpanii (10 proc.) W tym roku przeciętny Polak wyda w ten sposób około 570 złotych.
Mike Lester, RetailMeNot

Polski rynek m-commerce ma ogromny potencjał i spodziewamy się, że w przyszłości będzie się rozwijał jeszcze szybciej. Ogromną rolę w jego rozwoju odgrywają działania przedsiębiorcó. Stale usprawniają opcję mobilnych zakupów, między innymi przez zwiększenie intuicyjności w użytkowaniu sklepów internetowych oraz ułatwianiu płatności smartfonami lub tabletami.

Obroty rynku m-commerce (handlu mobilnego) w Polsce w 2015 roku wzrosły o 109 proc w porównaniu z poprzednimi latami. Natomiast wartość tego sektora w naszym kraju ma osiągnąć w tym roku miliard euro. RetailMeNot szacuje, że na każde sześć euro wydane przez Polaków, jedno euro zostanie przejdzie właśnie przez urządzenia mobilne.

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.