Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) na swojej gali ABSL Start-Up Challenge nagrodził najciekawsze polskie przedsięwzięcia. W trzech kategoriach zwyciężyły start-upy które, zdaniem jury, najlepiej rokują na szeroko zakrojona współpracę z korporacjami i globalną ekspansję.
W kategorii Analiza i Big Data zwyciężył projekt Grinfy, specjalizujący się w oszczędzaniu prądu. Najlepszy w dziedzinie Customer & Employee Experience został wybrany HospiCare – aplikacja kojarząca dane pacjentów w domowych hospicjach. Natomiast najlepszym rozwiązaniem w kategorii robotyki i automatyzacji zostało Zapakuj.to, usprawniające proces zamawiania opakowań dla firm e-commerce.
W kapitule konkursu zasiadło pięcioro członków. Byli to Janusz Dziurzyński – Dyrektor Procter & Gamble Global Business Services, Terri Gerosa – Dyrektor Zarządzająca Citibank International LTD Oddział w Polsce, Marek Grodziński – Dyrektor Europejskiej Sieci Centrów Capgeminio oraz Wojciech Popławski – Dyrektor Zarządzający w Accenture, i Szymon Sikorski – prezes agencji PR Publicon.
Uhonorowani przez nich laureaci mają ich zdaniem największe szanse na rozwój swojego biznesu na rynki europejskie, a dalej globalne, dzięki współpracy z wielkimi konsorcjami.
– Korporacje mogą się od start-upów nauczyć zwinności, w zamian oferując stabilność i fundusze – mówi Janusz Dziurzyński, juror finału ABSL Start-Up Challenge. – Dlatego powstał Start-Up Challenge – ponieważ chcemy współpracować, żeby osiągnąć jak najwięcej – podkreślił.
Zdaniem organizatorów konkursu, wybór jury wskazał kierunek, w jakim zmierzać ma Start-Up Challenge. Argumentują, żę korporacje nie szukają bowiem pomysłów na usprawnienie swojej działalności, ale chcą wesprzeć projekty wyjątkowe i ułatwiające życie. Dlatego na bazie konkursu ma powstać platforma, dzięki której start-upy i korporacje będą mogły rozwijać się i współpracować, podkreślają.