Reklama.
Miło nie było i w końcu się skończyło. Do końca roku smartfony Microsoft Lumia znikną ze sprzedaży. Firma, założona przez Billa Gatesa, od jakiegoś czasu przygotowuje się do tego, by w miarę gładko uśmiercić swoją markę telefonów.
Gigant z Redmond niezbyt dobrze radzi sobie w tym segmencie. Przede wszystkim przez zbyt drogie produkty, które nie powalały swoją specyfikacją techniczną. Do tego mała ilość dostępnych w oficjalnym sklepie aplikacji (dość wspomnieć, że Snapchat nie chciał implementować tam swojej aplikacji do końca czerwca bieżącego roku, czego pewnie już nie zrobi) skutecznie zniechęcała potencjalnych użytkowników. Nawarstwiające się problemy konsekwentnie prowadziły Lumię w kierunku technologicznego cmentarzyska.
Chociaż przedstawiciele Microsoft nabrali wody w usta, aktywność producenta w sieci wskazuje jednoznacznie na podjęcie kroków do zamknięcia marki. Z mediów społecznościowych usuwane są profile Lumii, a niektóre zmieniają nazwy – jak na przykład polski, który będzie się teraz skupiać na wsparciu technicznym urządzeń, które już są w obiegu.
Koniec tej konkretnej marki nie jest jednak zamknięciem smartfonowego rozdziału w historii firmy z Redmont. W najbliższej przyszłości mamy zobaczyć produkt z serii Surface. Jak wynika z zapowiedzi, nie będzie to tanie urządzenie, a zważywszy na niezbyt dobrą sprzedaż tabletów z tej linii, nie dokona rewolucji w segmencie telefonicznym.
Źródło: Co Nowego
Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl