Reklama.
To nie żart. Jeśli posadzisz osiem drzew w dwóch równoległych rzędach otaczających stół z dziesięcioma krzesłami, możesz narazić się na nie lada konsekwencje. Apple postanowiło opatentować wygląd salonów „The Grove”, które mają zastąpić Genius Bary w salonach na całym świecie.
Znany z toczenia wojen patentowych Gigant z Cuppertino chce się zabezpieczyć, aby inni gracze nie kopiowali pomysłów na wystrój salonów. W maju Apple ogłosiło, że chce zastąpić dotychczasowe sklepy nowymi formatami, które mają być bliżej użytkownika. Mają nazywać się: The Avenue, The Forum, The Boardroom, The Plaza oraz The Grove. Dla tego ostatniego formatu sieć złożyła wniosek o ochronę patentową designu w Hongkongu. Wniosek nosi numer 1600280.0 i został złożony w lipcu 2016 roku.
Trzy lata temu niemiecka rodzinna kawiarnia Apfelkind wygrała spór prawny z gigantem o logo, które zdaniem pozywających prawników było zbyt podobne do znaku towarowego Apple. Składało się z twarzy dziecka wpisanej w jabłko. W historii sporów Apple są też polskie wątki – w 2012 roku gigant chciał odebrać delikatesom Alma domenę a.pl. Trzy lata później oferował innej polskiej firmie sześć tysięcy dolarów za adres ap.pl. Wszystko dlatego, że obie fonetycznie przypominały angielskie słowo Apple.
Źródło: patenty apple
Źródło: patenty apple
Napisz do autora: tomasz.staskiewicz@innpoland.pl