Reklama.
Od kilku dni internet żyje rozwodem Brangeliny – jednej z najsłynniejszych par Hollywood. Norweskie linie lotnicze Norwegian zdecydowały, że to dobra okazja, aby wypromować swoją ofertę na loty za ocean.
Ogłoszenie, które składa się z czerwonego tła oraz hasła: “Brad jest singlem”, pod którym podano cenę biletu w jedną stronę do Los Angeles, pojawiło się w gazetach kilku państw. Oraz w sieci, gdzie zaczyna podbijać media społecznościowe.
Prosta w formie oraz przekazie reklama jest przykładem marketingu czasu rzeczywistego. Firma lotnicza, śledząc, co obecnie budzi największe emocje wśród ludzi, zdecydowały wykorzystać trend dla swojej korzyści – w tym przypadku wypromowania swojej oferty przewozowej. Forma przekazu, choć nieskomplikowana, była przede wszystkim szybka i trafna. Można zatem spodziewać się, że nawet jeśli nie będzie więcej chętnych na podniebne podróże, Norwegian pozostanie w pamięci odbiorców.
Podobną formę reklamy wykorzystuje się również w Polsce. W lipcu, na początku fali popularności Pokemon GO, firma żywiec zareagowała w ten sposób:
Pozostaje obserwować, czy po początkowej fali entuzjazmu, internauci nie oskarżą linii lotniczych o wykorzystanie trudnej sytuacji między Bradem Pittem a Angeliną Jolie.
napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl