Lidl zdecydował się wprowadzić do swoich sklepów wyroby producenta ze Srebrnej Góry. To pierwsza sieć sklepów, w której będziemy mogli kupić polskie wina.
Dyskonty słynną ze sprzedaży win o stosunkowo dobrej jakości i niewysokich cenach. Do tej pory w dużych sieciach znaleźć mogliśmy jednak głównie wyroby z krajów słynących z jego produkcji jak Portugalia czy Włochy. Lidl jako pierwszy zdecydował się zmienić ten stan rzeczy.
Od niedawna w sklepach niemieckiej sieci dostać możemy wino marki Polka, które powstaje w winnicy w Srebrnej Górze. Do sklepów w całej Polsce trafiło łącznie 20 tys. butelek. Jest dostępne w trzech rodzajach: czerwonym, białym i różowym.
Winnica ze Srebrnej Góry jest jedną z największych w Polsce. Rocznie produkuje około 60 tys. butelek. Do tej pory jej wyroby dostępne były jednak tylko w specjalistycznych sklepach, hotelach i restauracjach. Dzięki współpracy z Lidlem staną się teraz powszechnie dostępne i tańsze. W dotychczasowych kanałach dystrybucji kosztowały bowiem ponad 40 zł, a w niemieckim dyskoncie można je dostać za niespełna 30.
Wprowadzenie produktu zostało poprzedzone badaniami konsumenckimi. Właściciele chcieli upewnić się, że ich wina trafią w gust polskiego klienta.
Mikołaj Tyc, jeden ze współwłaścicieli winnicy, tłumaczył, że nie spodziewał się, że jego wyroby kiedykolwiek trafią do Lidla. – Marka Polka powstała jednak właśnie po to, by przeciętny Kowalski mógł spróbować polskiego wina – powiedział w rozmowie z „WP”.