Hasła promocyjne potrafią przyciągnąć klientów
Hasła promocyjne potrafią przyciągnąć klientów Jakub Orzechowski/Agencja Gazeta

Agata Meble i Black Red White postanowiły oddać klientom część pieniędzy w ramach rekompensaty za nieprawdziwą akcję promocyjną. Sklepy zachęcały do pojawienia się w salonach za pomocą hasła „Rabat na cały asortyment”. Okazało się, że jednak nie na cały.

REKLAMA
Na wprowadzanie klientów w błąd zwrócił uwagę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Okazało się, że dwie duże sieci meblowe – Black Red White i Agata Meble – bardzo niezobowiązująco potraktowały swoje reklamowe slogany. Akcja „Rabat na cały asortyment” w rzeczywistości nie dotyczyła bowiem wszystkich produktów.
Klienci, podczas prowadzonej na początku roku akcji promocyjnej, dowiedzieli się, że nie mogą skorzystać z rabatu, jeżeli chcą kupić produkty objęte innymi promocjami. W reklamach brakowało również odniesień do regulaminów, które traktowały o rzeczywistych warunkach akcji.
Obie sieci zdecydowały się dobrowolnie oddać konsumentom część pieniędzy. Klienci, którzy w określonym terminie robili zakupy w jednym z ich sklepów, mogą domagać się rekompensaty w wysokości 10 proc. wartości zakupów.
źródło: Gazeta Pomorska

Napisz do autora: adam.sienko@innpoland.pl