
Reklama.
Wygląda na to, że Biedronka na poważnie zabrała się do konkurencji z aptekami. Popularny nad Wisłą dyskont w ostatnich latach wprowadził do sprzedaży leki dostępne bez recepty. Teraz sieć postanowiła pójść za ciosem i rozszerzyć asortyment związany z segmentem zdrowotnym.
W ofercie Biedronki mają pojawić się produkty z zakresu inkontynencji, które skierowane są do osób, mających problemy z nietrzymaniem moczu. Należą do nich m.in. pieluchomajtki dla dorosłych. Do tej pory asortyment tego typu był dostępny głównie w aptekach i wyspecjalizowanych sklepach medycznych.
Polityka sieci związana jest ze wzrostem zapotrzebowania na tego typu produkty. Polskie społeczeństwo się starzeje. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w ciągu ostatniej dekady nad Wisłą przybyło ponad 1,5 mln ludzi w wieku powyżej 60 lat. Odpowiadają oni za niemal 30 proc. zakupów dokonywanych przez polskie gospodarstwa domowe, a do 2035 r., udział ten ma wzrosnąć do 37 proc.
Wszystko wskazuje jednak na to, że konkurenci nie zamierzają pozostawić Biedronki samej na placu boju. Przykładowo, Lidl oferował w tym roku emerytom przyrządy do ćwiczeń w ramach akcji „Sprawnie i aktywnie”.
źródło: Portal Spożywczy
Napisz do autora: adam.sienko@innpoland.pl