Czy za chwilę do aptek będziemy chodzić tylko po leki na recepty?
Czy za chwilę do aptek będziemy chodzić tylko po leki na recepty? Wikipedia
Reklama.
Wygląda na to, że Biedronka na poważnie zabrała się do konkurencji z aptekami. Popularny nad Wisłą dyskont w ostatnich latach wprowadził do sprzedaży leki dostępne bez recepty. Teraz sieć postanowiła pójść za ciosem i rozszerzyć asortyment związany z segmentem zdrowotnym.
W ofercie Biedronki mają pojawić się produkty z zakresu inkontynencji, które skierowane są do osób, mających problemy z nietrzymaniem moczu. Należą do nich m.in. pieluchomajtki dla dorosłych. Do tej pory asortyment tego typu był dostępny głównie w aptekach i wyspecjalizowanych sklepach medycznych.
Polityka sieci związana jest ze wzrostem zapotrzebowania na tego typu produkty. Polskie społeczeństwo się starzeje. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w ciągu ostatniej dekady nad Wisłą przybyło ponad 1,5 mln ludzi w wieku powyżej 60 lat. Odpowiadają oni za niemal 30 proc. zakupów dokonywanych przez polskie gospodarstwa domowe, a do 2035 r., udział ten ma wzrosnąć do 37 proc.
Wszystko wskazuje jednak na to, że konkurenci nie zamierzają pozostawić Biedronki samej na placu boju. Przykładowo, Lidl oferował w tym roku emerytom przyrządy do ćwiczeń w ramach akcji „Sprawnie i aktywnie”.

Napisz do autora: adam.sienko@innpoland.pl