Dom handlowy Vitkac nawiązał współpracę z luksusową (także cenowo) marką modową Vetements. Owocem tej kooperacji jest bluza, która wzbudziła w internecie niemałe kontrowersje. Powód? Nadruk na ubraniu oraz cena, która do najniższych nie należy.
Ekskluzywny model powstał tylko dla marki Vitkac. Bluza jest typu „oversize”. Z przodu znajduje się logo domu handlowego, z tyłu zaś nadrukowano tekst hymnu Polski, czyli „Mazurka Dąbrowskiego”. Ile wynosi cena tej bluzy? Jest droga. Bardzo. Trzeba bowiem zapłacić 2639 złotych. Jak się jednak okazuje, nie odstraszyło to klientów – z oferowanych czterech rozmiarów, wszystkie są już niedostępne w sprzedaży.
Propozycja Vitkaca szybko została rozgłos w internecie. I budzi mieszane uczucia – z jednej strony z powodu ceny, z drugiej przez pomysł na nadrukowanie takiego tekstu.
To nie pierwszy raz, kiedy Vetements wzbudza kontrowersje swoim designem. Innym, znanym projektem grupy była koszulka z logo firmy kurierskiej DHL. Za żółty t-shirt ze znanym czerwonym symbolem zapłacimy, bagatela, tysiąc złotych.