Reklama obligacji 500+ jak na razie opłaciła się głównie mediom
Reklama obligacji 500+ jak na razie opłaciła się głównie mediom Kornelia Głowacka-Wolf/Agencja Gazeta

Program 500+ to ogromny wydatek dla budżetu – szacuje się, że tylko w tym roku z budżetu popłynie na ten cel ponad 17 mld złotych. Rząd szuka więc pieniędzy, gdzie tylko może. Także poprzez emisję obligacji.

REKLAMA
Z informacji Ministerstwa Finansów wynika, że PKO Bank Polski, który jest agentem emisji obligacji detalicznych, wydał na reklamę obligacji pod „500 +” 5,3 mln złotych. Reklamy były nadawane w największych stacjach telewizyjnych w kraju, prasie ogólnopolskiej i lokalnej, kilkudziesięciu stacjach radiowych i internecie.
Efekt? Ze sprzedaży obligacji rodzinnych udało się zebrać 783 tys. złotych. Są one skierowane do osób pobierających świadczenia 500 zł na dziecko. Można je nabywać za kwotę, jaką otrzymało się w ramach tego programu. Do wyboru są obligacje 6- i 12-letnie.
Okazało, się więc, że cała idea była strzałem w dziesiątkę. Niestety, jak na razie, głównie dla mediów, którym z dochodów z reklam udało się skorzystać. Beneficjenci programu, jak widać, nie palą się bowiem do oszczędzania.

Napisz do autora: adam.sienko@innpoland.pl