Do projektu SuperPKS przystąpiło już trzech polskich przewoźników, a niebawem dołączyć do tego grona ma czwarty. Celem jest odbicie rynku z rąk należącego do Szkotów Polskiego Busa.
Do PKS Polonus, PKS Elbląg i PKS Suwałki do końca roku dołączyć mają jeszcze Lubelskie Linie Autobusowe. Przewoźnicy przemalowują swoje autokary i zrzeszają je pod wspólnym szyldem SuperPKS.
Autobusami w charakterystycznych żółto-czarnych barwach można podróżować od marca tego roku. Obsługują trasy z Suwałk do Warszawy i Gdańska oraz z Elbląga do Trójmiasta i Warszawy. Bilety, wzorem silniejszego rywala, można nabyć w internecie już za złotówkę.
Projekt został przygotowany przez spółkę IT o nazwie Teroplan. Krakowianie udostępniają zainteresowanym wspólny system sprzedaży biletów i udzielają licencji. Teroplan chce, by już w przyszłym roku jego flota wzrosła z 15 do 100 autokarów, co pozwoliłoby spółce realnie myśleć o zagrożeniu pozycji Polskiego Busa.
Jak podaje „Forsal”, właściciele SuperPKS prowadzą rozmowy z kolejnymi operatorami. Wśród zainteresowanych współpracą wymienia się Mobilis, PKS Ostrowiec Świętokrzyski i małych prywatnych przewoźników.