Trzeba iść z duchem czasu. Szkoła z Kutna chce zostać kuźnią talentów. Uczniowie grają w popularną grę

123rf/zdjęcie seryjne
To się nazywa iść z duchem czasu. Uczniowe szkół lubią spędzać wolny czas, grając w gry sieciowe, więc czemu nie pomóc im w szlifowaniu swojego komputerowego „skilla”? Nad tym zapewne zastanawiano się w Zespole Szkół nr 4 w Kutnie-Azorach w województwie łódzkim. Rozwiązanie okazało się proste. Dla chętnych stworzono bowiem klasę o profilu... e-sportowym.


Na stronie szkoły czytamy, że placówka z Kutna jest jedną z nielicznych w Polsce, która postawiła ten krok w edukacji młodzieży. Klasa e-sport ma na celu propagowanie profesjonalnego podejścia do sportów elektronicznych.

Zajęcia dla młodych e-sportowców prowadzi trener Kuba "Kubik" Kubiak. W każdy piątek przez trzy godziny przygotowuje on uczniów do rozgrywek sieciowych. Razem z nimi opracowuje strategię i taktykę gry drużynowej, oglądanie nagranych meczów i korektę oraz omówienie błędów, jakie popełniają. Na razie szlifują swoje umiejętności w taktycznej grze akcji Counter Strike: GO.
Agnieszka Ryczkowska, dyrektor szkoły

Uznaliśmy, że kierunek informatyka potrzebuje nowego bodźca, który pozwoli uatrakcyjnić zajęcia oraz wykorzystać potencjał uczniów. Wiemy doskonale, jak młodzi ludzie spędzają czas wolny i zdajemy sobie sprawę, że ogromną część tego czasu przeznaczają na granie w gry komputerowe. Wprowadzając innowację e-sportu chcieliśmy ukierunkować ich pasję w coś pożytecznego, co może zostać profesjonalnym zajęciem w przyszłości. Czytaj więcej

Podopieczni nie tylko uczą się, jak zostać najlepszymi e-sportowcami. Nie zapomniano również o aspekcie teoretycznym. Na zajęciach poruszane są tematy związane z obsługą wybranych silników graficznych, jak Unity 3D czy Unreal Engine. Uczniowie zajmują się również tworzeniem prostych gier i aplikacji.

Zaniepokojonych rodziców uspokajamy – dzieci są w stałym kontakcie z rodzicami, psychologami oraz pedagogiem. W ten sposób szkoła zapewnia bezpieczne ćwiczenie e-sportu oraz kontroluje liczbę godzin, jakie młodzież poświęca graniu na komputerze.

Cóż, w e-sportach mamy już mocnych przedstawicieli. Urośnie nam złote pokolenie sieciowych graczy?

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Wciąż dość powszechnym jest przeświadczenie o tym, że multitasking przynosi korzyści, szczególnie w zakresie naszej produktywności. Jak natomiast wskazują autorzy książki "Umysł Lidera" jest to przeświadczenie błędne.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Za oknem męczą nas mordercze upały, a w Vertigo Green Energy próbujemy po raz kolejny dopasować naszą strategię do zastanych warunków prawnych, które zmieniają się jak w kalejdoskopie.

Marta KarpińskaMarta Karpińska

Spółka Good Safe otrzymała milion złotych od Funduszu SPINAKER alfa finansującego projekt, którego istotą jest możliwość cyfrowego zapisu postanowień różnego rodzaju dokumentów.