Prawie 800 lajków i 2400 interakcji zdobył w ciągu niespełna dwóch dób profil Media Expert – Czyszczenie Magazynów. Organizatorzy obiecywali możliwość zrobienia zakupów w popularnej sieci za darmo. Problem w tym, że Media Expert nic o tym nie wiedziało.
Ostatniego dnia grudnia na Facebooku pojawiła się atrakcyjna promocja. Organizatorzy wykorzystując nazwę i logo Media Expert obiecywali, że w wyniku losowania 20 osób będzie mogło zrobić zakupy za darmo i bez górnego limitu kwoty. Brzmi nierealnie? No właśnie.
Do momentu zamknięcia fanpage'a zdążyło go polubić 798 osób, zdobył również 2379 interakcji. Aby wziąć udział w zabawie należało „polajkować” stronę, udostępnić post informujący o promocji i dodać komentarz o treści „Nowy Rok”. Po ogłoszeniu wyników okazało się, że...wszyscy zwyciężali. Profil wykorzystał bowiem znaną sztuczkę, dzięki której po kliknięciu w link użytkownikowi wyświetlał się jego własny profil.
Zadowolony klient już szykował się do zakupów, gdy pojawiła się pierwsza przeszkoda. Aby odebrać formularz odbioru nagrody należało wejść na domenę sklep.pl i pobrać stosowny plik. Po kliknięciu wyskakiwał komunikat o konieczności wysłania esemesa i to niejednego. Każdy po 30,75 zł brutto.
Media Expert stanowczo odcięło się od podejrzanej na kilometr inicjatywy. – Drodzy klienci. Ponownie spływa do nas bardzo dużo sygnałów o tym, że ktoś organizuje konkursy, podszywając się pod nasz sklep. Pamiętajcie, wszystkie oficjalne konkursy, są ogłaszane tylko i wyłącznie na naszym FB Media Expert i stronie www.www.mediaexpert.pl – poinformowała sieć na swoim oficjalnym profilu facebookowym.