Facebook odpala własnego YouTube'a. Pętla wideo się zaciska

YouTube ma się czego bać?
YouTube ma się czego bać? Flickr/Esther Vargas/Wikipedia/Derzsi Elekes Andor
Facebook idzie w wideo. Podczas ogłoszenia wyników za ostatni kwartał, Mark Zuckerberg zapowiedział, że firma ma poważne inwestycyjne plany co do tego “mega trendu”, jak określił to twórca portalu.


Niebieska strona nie zamierza jednak konkurować z serwisami streamingowymi, oferującymi dłuższe formaty wideo, pokroju Netflixa. Większe zainteresowanie Facebook wykazuje w modelu, jaki działa na serwisie YouTube. Oznacza to skupienie na krótszych formatach przesyłanych w dużej liczbie na serwery portalu.

Żeby zachęcić twórców, Facebook będzie płacić im za tworzenie treści oraz dzielić się przychodami z reklam. Powstanie oddzielna zakładka wideo na portalu – ta funkcjonalność pojawiła się już w USA. Zamiast oczekiwać, aż coś interesującego pojawi się na tablicy, użytkownicy będą mogli bezpośrednio zajrzeć na dedykowaną podstronę. Ułatwi to śledzenie ulubionych filmowców i popularnych wideo.

W długoterminowej perspektywie Facebook zakłada, że użytkownicy będą eksperymentować z dłuższymi formami, jednak w najbliższej przyszłości będzie stawiać na krótkie klipy.

Priorytetem jest rozpoczęcie budowania filmowego ekosystemu. Widzowie mają płacić za krótkie firmy. Z czasem Facebook chce przyciągać coraz większą liczbę widzów i w konsekwencji wytworzyć kategorię zawartości premium, analogiczną do YouTube Red.

Cóż, internet zyskuje na prędkości i tanieje a telefony stają się coraz większe. Nic dziwnego, że najsłynniejsze medium społecznościowe chce ugrać na zmianach w technologii.

Źródło: TechCrunch

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili