
Reklama.
To najbardziej oblężony dworzec w Polsce, codziennie staje na nim tysiąc pociągów (nie tylko osobowych). Każdego dnia jest punktem przesiadkowym dla 60 tysięcy osób.
PKP PLK zdecydowały się na wydanie 400 mln zł i kompletną przebudowę dworca. Nowa Zachodnia będzie zintegrowanym węzłem przesiadkowym łączącym stację kolejową, przystanki tramwajowe, dworzec autobusów dalekobieżnych, zespoły miejskich przystanków autobusowych, postoje TAXI i parkingi dla samochodów osobowych i rowerów. PKP chce też, by w okolicy dworca wyrosła nowa dzielnica biurowa.
Do remontu idzie w zasadzie wszystko: hala peronowa, windy, przejścia podziemne i perony. Powstanie też jeden nowy peron, z którego tory będą wiodły wprost do „Stacji Muzeum”, które będzie zlokalizowane na obecnej stacji Warszawa Szczęśliwice.
Architektura dworca ma nawiązywać do modernistycznej tradycji linii średnicowej, oczywiście z nowoczesnymi elementami.
Inwestycja jest konieczna, bo do 2030 roku ruch na stacji ma wzrosnąć dwukrotnie. Przebudowa Zachodniego zacznie się w 2019 roku i potrwa dwa lata.
Napisz do autora: konrad.baginski@innpoland.pl