Prokuratura zajmuje się sklepami internetowymi MojeZakupy.net i Enbutique.com
Prokuratura zajmuje się sklepami internetowymi MojeZakupy.net i Enbutique.com Screen www.mojezakupy.net

Duża obniżka cen, wyjątkowa promocja – tak szukały klientów sklepy internetowe, sprzedające markową odzież. Zaalarmowany przez klientów UOKiK skierował sprawę do prokuratury.

REKLAMA
Chodzi o dwa sklepy internetowe: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com. Pierwszy prowadzony jest przez spółkę Loras z Warszawy, natomiast drugi - przez Heligo Polska z Poznania. Prezesem zarządu tych dwóch spółek jest ta sama osoba. Obie strony internetowe mają podobną szatę graficzną oraz ten sam numer infolinii.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostał od klientów sygnały, że zakupione towary nigdy nie trafiają do nabywców, zaś w przypadku odstąpienia od umowy - konsumenci nie otrzymują zwrotu poniesionych kosztów.
– Przeanalizowane przez nas skargi sugerują, że mogło dojść do popełnienia przestępstwa. O procederze zawiadomiliśmy organy ścigania, a konsumentów informujemy o podjętych działaniach - wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Urząd złożył w tej sprawie zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota i zachęca, by poszkodowane osoby jak najszybciej zawiadomiły Policję lub Prokuraturę.
Przypomina też, że jeśli konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback. Musi złożyć reklamację w swoim banku, który następnie kontaktuje się z centrum rozliczeniowym, ono zaś ze sprzedawcą. Odbywa się to bez udziału konsumenta. Jeśli jego żądanie jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.
Źródło: UOKiK

Napisz do autora: konrad.baginski@innpoland.pl