Celem jest wykreowanie nowych gwiazd przedsiębiorczości w Łodzi. Mają nie uciekać z miasta gdzie indziej. W tym roku inicjatywę wspierają 32 podmioty, a wśród nich 5 największych łódzkich uczelni, a także działający na rynku przedsiębiorcy, oraz instytucje okołobiznesowe.
Do konkursu zaproszone są osoby lub zespoły z ciekawymi, innowacyjnymi oraz kreatywnymi pomysłami biznesowymi, które chcą dalej rozwijać z pomocą miasta Łodzi. W ramach konkursu organizatorzy oferują 70 godzin zajęć warsztatowych oraz 20 godzin doradztwa ze strony ekspertów biznesowych.
Można zgłosić kandydaturę w dwóch kategoriach: "Technologie Informatyczne" i "Ogólna".
Nowością edycji jest rozszerzona o głosy Internautów ocena zgłoszonych projektów. W tym celu, w czerwcu zostanie ogłoszony plebiscyt na najciekawszy projekt biznesowy.
By wziąć udział w konkursie, należy zgłosić swój pomysł biznesowy w terminie do 31 marca, opracować biznesplan, zaprezentować go przed kapitałą konkursu i nakręcić minutowy klip promujący własną działalność.
Film zostanie opublikowany na stronie internetowej www.booyka.com, a następnie poddany głosowaniu internetowemu. Plebiscyt zakończy się wyłonieniem laureata nagrody internautów.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w czerwcu podczas gali finałowej. Uczestnicy dostaną wsparcie szkoleniowo-doradcze w zakresie stworzenia biznesplanu, tworzenia modeli biznesowych, marketingu oraz autoprezentacji.
Równie ważne będa atrakcyjne nagrody od prezydenta miasta Łodzi, po 20 tys. zł w obydwu kategoriach oraz 5 tys. zł (nagroda internautów). Kolejne nagrody w wysokości 4-6 tys. zł będą przyznane od partnerów konkursu, którymi są Politechnika Łódzka, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Uniwersytet Łódzki, Accenture Services i Pixel Technology. Uczestnicy konkursu dostaną też nagrody rzeczowe.
WAŻNE TERMINY
01.03 – ogłoszenie konkursu
31.03 – ostatni dzień przyjmowania wniosków do konkursu
07.04 – ogłoszenie wyników I etapu na stronie konkursu
07.04 – 12.05 – szkolenia i doradztwo
18.05 – ostatni dzień składania biznesplanów i clipów promujących projekt (maksymalnie 1 minutowych)
22.05 – ogłoszenie wyników II etapu na stronie konkursu
08.06 – Kapituła konkursu
12-18.06 – Plebiscyt wśród Internautów na najciekawszy projekt biznesowy
22.06 – ogłoszenie wyników konkursu oraz przyznanie nagród laureatom
W zorganizowanych ośmiu edycjach udział wzięło blisko 1000 uczestników, spośród wszystkich prezentowanych projektów ponad 200 jest realizowanych na rynku łódzkim. Do ubiegłorocznej edycji przystąpiło 145 uczestników, 41 z nich przedłożyło do oceny profesjonalne biznesplany. Piętnaście projektów jest realizowanych, a kolejne są w takcie wdrażania.
Lista nagrodzonych projektów dostępna jest na stronie http://mlodziwlodzi.pl/inicjatywy/konkurs-na-biznesplan/.