Po Polsce pojeździmy palcem po mapie. Rząd odkłada budowę dróg "na kiedyś"

Nowych dróg będzie mniej.
Nowych dróg będzie mniej. Kuba Ociepa/Agencja Gazeta
Nowe drogi nie dla wszystkich. Jak wynika z ustaleń “Dziennika” nie będzie kolejnych przetargów. Miały one być częścią rządowego programu drogowego na lata 2014-2023. Kilka postępowań zostanie jeszcze ogłoszonych, reszta jednak przechodzi do szuflady z napisem “odroczone na zawsze”.


Jak podaje “Dziennik”, trasy o statusie “w planowaniu” mają trafić na listę rezerwową, co podaje w wątpliwość fakt, czy w ogóle zostaną wykonane. Według oficjalnych informacji, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowuje aktualizacje planów drogowych do 2025 roku. Według rzecznika MIB, Szymona Huptysia, istotnym elementem tej optymalizacji są finanse. Zadania będą zatem kierowane do realizacji w ramach puli dostępnych środków.

Wspomniana optymalizacja już się rozpoczęła. Wyhamowała budowa drogi ekspresowej S6 z Koszalina do Trójmiasta. Przetarg stanął z powodów finansowych. Z drugiej strony, budowę tego odcinka planowało już PO za swojej kadencji, a region jest znany z wysokiego poparcia dla opozycji.

Ministerstwa zarzuciło również obwodnicę Łodzi, czyli trasę S14. Jej budowa miałaby potrwać do 2020 roku i kosztowałaby 2 miliardy złotych – o 250 mln ponad kosztorys. Nie powstanie również m.in. droga S11 z Koszalina do Poznania, S74 z Piotrkowa przez Kielce czy S12 z Piotrkowa do Radomia.


Zgodnie z planami poprzedniej ekipy rządzącej, do 2023 roku miało powstać 3,9 tys. km szybkich tras. Miało na to pójść 107 mld zł. Zdaniem PiS, koszty wyniosą 198 mld zł. Rządzący nie wycofują się z pomysłu, ale szukają sposobów na sfinansowanie przedsięwzięcia. Drogowy budżet, wliczając w to oszczędności w przetargach i utrącenie części projektów, dalej notuje dziurę wielkości 50 mld zł. Miano ją łatać podwyżką opłaty paliwowej – rząd jednak nie jest zgodny co do jej wprowadzenia.

Źródło: Dziennik

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili