Prawie połowa Polaków zadeklarowała w sondażu, że opis „w pełni naturalny” świadczy o tym, że produkt jest zdrowy. To również bardzo ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych – pisze Portal Spożywczy.
Agencja Nielsen przebadała Polaków pod kątem preferencji zakupowych. Zaskoczeniem zapewne nie będzie fakt, że konsumenci nad Wisłą stawiają przede wszystkim na zdrową żywność. A to skłania producentów do zamieszczania odpowiednich formułek na opakowaniach.
44 proc. ankietowanych zadeklarowało, że o tym, czy produkt jest zdrowy świadczy dopisek: „w pełni naturalny”. – Producenci wiedząc, że ta cecha ma dla konsumenta znaczenie, często oznaczają opakowanie produktu dopiskiem “100 proc. naturalny”, “tylko z naturalnych składników”, by konsument stojąc przy półce, natychmiast był świadomy składu produktu i chętniej po niego sięgał – tłumaczy w rozmowie z „PS” Dominika Biszczanik, analityczka Nielsena. Ekspertka podkreśla również, że odpowiednia adnotacja na opakowaniu może mieć kluczowy wpływ na decyzję klienta .
Około 2/3 z nich zapada bowiem dopiero w momencie, gdy stoimy przy sklepowej półce.
Inne określenia, które pozytywnie nastrajają konsumentów to: „bez sztucznych substancji smakowych” i „wolne od GMO”. Z drugiej strony wyniki sondażu przyniosły informację, że tylko 13 proc. z nas jest gotowych zapłacić za jedzenie więcej, tylko ze względu na to, że jest zdrowsze od konkurencji. I tu powstaje prawdziwa zagwozdka dla producentów.