Producenci zbadali, jaki napis na opakowaniu skłania nas do zakupu. Ta jedna informacja sprawia, że wariujemy

Około 2/3 z decyzji zakupowych zapada w momencie, gdy stoimy przy sklepowej półce. Właśnie dlatego odpowiednie etykiety na produktach są tak ważne
Około 2/3 z decyzji zakupowych zapada w momencie, gdy stoimy przy sklepowej półce. Właśnie dlatego odpowiednie etykiety na produktach są tak ważne Sebastian Romero/Agencja Gazeta
Prawie połowa Polaków zadeklarowała w sondażu, że opis „w pełni naturalny” świadczy o tym, że produkt jest zdrowy. To również bardzo ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych – pisze Portal Spożywczy.


Agencja Nielsen przebadała Polaków pod kątem preferencji zakupowych. Zaskoczeniem zapewne nie będzie fakt, że konsumenci nad Wisłą stawiają przede wszystkim na zdrową żywność. A to skłania producentów do zamieszczania odpowiednich formułek na opakowaniach.

44 proc. ankietowanych zadeklarowało, że o tym, czy produkt jest zdrowy świadczy dopisek: „w pełni naturalny”. – Producenci wiedząc, że ta cecha ma dla konsumenta znaczenie, często oznaczają opakowanie produktu dopiskiem “100 proc. naturalny”, “tylko z naturalnych składników”, by konsument stojąc przy półce, natychmiast był świadomy składu produktu i chętniej po niego sięgał – tłumaczy w rozmowie z „PS” Dominika Biszczanik, analityczka Nielsena. Ekspertka podkreśla również, że odpowiednia adnotacja na opakowaniu może mieć kluczowy wpływ na decyzję klienta .

Około 2/3 z nich zapada bowiem dopiero w momencie, gdy stoimy przy sklepowej półce.
Inne określenia, które pozytywnie nastrajają konsumentów to: „bez sztucznych substancji smakowych” i „wolne od GMO”. Z drugiej strony wyniki sondażu przyniosły informację, że tylko 13 proc. z nas jest gotowych zapłacić za jedzenie więcej, tylko ze względu na to, że jest zdrowsze od konkurencji. I tu powstaje prawdziwa zagwozdka dla producentów.


źródło: Portal Spożywczy

Napisz do autora: adam.sienko@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Magda StawskaMagda Stawska

Aby trwać trzeba przetrwać. Aby przetrwać trzeba działać. Człowiek od wieków poszukuje sposobów na bezpieczne trwanie.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Piotr BuckiPiotr Bucki

5 listopada 2016 roku portal BuzzFeed opublikował quiz. Do dziś zrobiło go ponad 5 milionów kobiet i kilkuset mężczyzn.