Facebook już oznacza treści, co do których prawdziwości ma wątpliwość.
Facebook już oznacza treści, co do których prawdziwości ma wątpliwość. Twitter/Limerick1914
Reklama.
A zaczęło się to tak – w piątek, 17 marca, wypadał dzień Świętego Patryka. Święto Patrona Irlandii cieszy się dużą estymą, zwłaszcza w USA, gdzie spory odsetek obywateli ma irlandzkie korzenie. Jeden z amerykańskich blogów, Newport Buzz, opublikował na początku marca bieżącego roku artykuł, który opisywał historię dotyczącą niewolnictwa Irlandczyków, którymi handlowano w XVII wieku.
Historia nieznana i dla postronnego internauty szokująca – warto zatem podzielić się nią na Facebooku, prawda? Tak postanowił zrobić jeden z użytkowników Twittera. Jak się jednak okazało, nie było to tak łatwe. Dlaczego? Bo w momencie wklejania linku, pojawił się komunikat, że news jest kwestionowany przez portal Snopes, który zajmuje się weryfikacją wiadomości, oraz agencję prasową Associated Press. To efekt współpracy firmy Marka Zuckerberga z zewnętrznymi instytucjami, zajmującymi się tak zwanym „fact-checkingiem”.
Jak się jednak okazuje, uruchomione w grudniu 2016 roku narzędzie nie jest jeszcze dostępne wszędzie. Kontrowersyjny artykuł można bez problemu wstawić w naszym kraju.
logo
Facebook/Zrzut ekranu
Skoro jednak Facebook już testuje to rozwiązanie, miejmy nadzieję, że pojawi się w naszym kraju prędzej niż później.
Źródło: Mashable

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl