Matras bankrutuje. Czy to wina prezesa? Wiele firm, którymi kierował w przeszłości, upadło

Sieć księgarni Matras bankrutuje
Sieć księgarni Matras bankrutuje Matras
Wierzyciele drugiej co do wielkości sieci polskich księgarni złożyli aż 17 wniosków o jej upadłość. Większość dostawców od wielu miesięcy nie dostała ani grosza, firma nie wywiązuje się też z umów, które miały zrestrukturyzować jej zadłużenie. Matras nie może już też liczyć na pobłażliwość sądów.

Pierwsza fala wniosków o upadłość Matrasa zalała warszawski sąd pod koniec 2016 roku. Menedżerowie księgarni układali się wówczas z wierzycielami i obiecywali spłaty zaległości. Ale z obietnic się nie wywiązali, więc wierzyciele ponownie ruszyli do ofensywy.

Matras bankrutuje
Matras jest winien spore sumy zarówno dużym, jak i małym wydawnictwom. Są wśród nich choćby Prószyński, Pascal, Czarne czy Burda. Firma z płatnościami zalega od miesięcy. Przynajmniej kilka firm wstrzymało już dostawy dla Matrasa. Uważają, że skoro księgarnia nie płaci już od 2 czy 3 kwartałów, to nie ma mowy o przejściowych kłopotach, ale o kompletnej niewypłacalności.

Puls Biznesu nieoficjalnie ustalił, że podobnego zdania są urzędnicy, w szczególności tymczasowy nadzorca sądowy, powołany do zbadania sytuacji spółki.

Prezesem i większościowym udziałowcem Matrasa jest Jerzy Kowalewski. Wcześniej kierował kilkudziesięcioma firmami. Wiele z nich upadło. Najlepszymi przykładami są choćby Konsbudem (upadłość w 1992 roku) czy Traffic Club, największy w Polsce dom towarowy z książkami, muzyką i mediami. W 2013 roku zajął go komornik.


Źródło: Puls Biznesu
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Na jednym ze szkoleń uczestnicy robią ćwiczenie. Mają przygotować prostą anegdotę. Na dowolny temat. Może to być własna historia. Może być zasłyszana. Jedna z uczestniczek bardzo precyzyjnie i dobrze opowiada historię „o bezstresowym wychowaniu”. Być może ją znasz.

Igor IluninIgor Ilunin

Komunikacja machine-to-machine jest jednym z kluczowych składników przyszłości transportu globalnego.

Łukasz MurawskiŁukasz Murawski

Jeśli piszesz (lub zamierzasz pisać) książki, to raport z badań stanu czytelnictwa w Polsce za rok 2017 powinien Cię dodatkowo motywować.