Francuska sieć hipermarketów Auchan szykuje w Polsce potężną ofensywę. Zamierza uruchomić sieć sklepów convenience i podkopać pozycję takich sklepów jak Żabka czy Carrefour Express. Jego przewagą mogą być niskie ceny – Auchan od wielu lat prowadzi w rankingu najtańszych koszyków zakupowych.
Mianem sklepów convenience określa się nieduże placówki ogólnospożywcze, najczęściej z kącikiem gastronomicznym. Królują w nich napoje i przekąski, pieczywo, owoce a także alkohole, papierosy, często dostaniemy w nich prasę. Charakteryzują je również stosunkowo długie godziny otwarcia.
Królem polskiego rynku jest Żabka, zarządzająca siecią ponad 4500 sklepików (również pod marką Freshmarket). Próbują ją dogonić inne sieci handlowe, m.in. Carrefour Express czy Małpka.
Teraz do gry włącza się nowy zawodnik. To sieć Auchan, która ma w Polsce 77 hipermarketów i 33 supermarkety. Chce uzupełnić ofertę o sieć sklepów convenience pod marką Moje Auchan. Podobne koncepty ruszyły już w Rosji, Francji i Rumunii. Sklepy będą mieć 300 – 500 m kw. i kącik gastronomiczny z miejscem do siedzenia.
Przy okazji wprowadzenia nowego konceptu z rynku zniknie marka Simply. Te sklepy zmienią szyld na Auchan Supermarket.
Według analityków największą siłą nowych sklepików Auchan mogą być niskie ceny. Jeśli firma utrzyma podobny poziom, co w super- i hipermarketach, konkurencja będzie miała poważny problem.