
Setki ludzi na Instagramie zajadają się tymi samymi batonikami, piją tę samą lemoniadę i pałaszują te same płatki śniadaniowe. To nie przypadek, to reklamowanie produktów przez influencerów. Jednym z najważniejszych na świecie graczy w tej branży jest założona przez Polkę agencja marketingowa indaHash. Właśnie otrzymała prestiżową nagrodę.
REKLAMA
– Ostatni rok spędziliśmy na budowie międzynarodowego zespołu liczącego aktualnie ponad 90 osób, pracujących w 5 biurach, prowadzących kampanie na 50 rynkach. Obecnie na całym świecie pomagamy prawie 250 tysiącom influencerów współpracować z najlepszymi globalnymi markami i zarabiać na swoich pasjach. Treści, które stworzyli dla marek, wygenerowały łącznie ponad 400 milionów impresji i 23 miliony interakcji – mówi Barbara Sołtysińska, współzałożycielka agencji indaHash.
Wskaźniki są imponujące. Robią jeszcze większe wrażenie, jeśli weźmie się pod uwagę, że agencja powstała w styczniu 2016 roku. Platforma indaHash, automatyzująca współpracę marek z tysiącami influencerów jednocześnie, zwyciężyła właśnie w kategorii „Millennial Consumer” podczas Accenture ConsumerTech Awards – konkursu dla najlepszych innowacji w dziedzinie marketingu do millenialsów.
Jak to działa?
W klasycznym modelu współpracy, marka musi sama skontaktować się z influencerem. To osoba, która ma duże oddziaływanie na social media. Ustala z nim zadanie, budżet, rozlicza z pracy. indaHash diametralnie skraca ten dystans i nakład pracy. Na platformie może zarejestrować się każdy użytkownik Instagrama. Marki chcące reklamować się w tym medium, zgłaszają się do agencji. Ona zaś rozdziela zadania. Może to być na przykład sfotografowanie się z danym produktem, napisanie o nim kilku zdań etc. Im większy zasięg ma użytkownik, tym więcej pieniędzy może zarobić.
W klasycznym modelu współpracy, marka musi sama skontaktować się z influencerem. To osoba, która ma duże oddziaływanie na social media. Ustala z nim zadanie, budżet, rozlicza z pracy. indaHash diametralnie skraca ten dystans i nakład pracy. Na platformie może zarejestrować się każdy użytkownik Instagrama. Marki chcące reklamować się w tym medium, zgłaszają się do agencji. Ona zaś rozdziela zadania. Może to być na przykład sfotografowanie się z danym produktem, napisanie o nim kilku zdań etc. Im większy zasięg ma użytkownik, tym więcej pieniędzy może zarobić.
W pierwszym kwartale 2016 roku indaHash zgromadziło ok. 40 tys. użytkowników (infulencerów), rok później ma ich ćwierć miliona. Firma jest zarejestrowana w Irlandii, ma również biura w Polsce. Barbara Sołtysińska jest świetnie znana w branży reklamowej nowych mediów. Kilka lat temu była współzałożycielką LifeTube, które sprzedała pod koniec 2016 roku za ok. 10 mln złotych.
