Polskie sklepy zalewają tanie piwa. Browarnicy znaleźli sposób, jak obrzydzić je klientom

Eksperci wskazują, że na półkach polskich sklepów coraz częściej możemy znaleźć coś, czego piwem w żaden sposób nazwać nie można
Eksperci wskazują, że na półkach polskich sklepów coraz częściej możemy znaleźć coś, czego piwem w żaden sposób nazwać nie można Sławomir Mielnik/Agencja Gazeta
Eksperci wskazują, że na półkach polskich sklepów coraz częściej możemy znaleźć coś, czego piwem w żaden sposób nazwać nie można. – Na rynku jest coraz więcej produktów piwopodobnych. Szacujemy, że jest to nawet kilkanaście procent całego rynku – mówi w rozmowie z „Pulsem Biznesu” Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.


Browary Polskie i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego podjęły w związku z tym decyzję o stworzeniu nowej definicji piwa. Ich zdaniem, nazywanie tak wszystkich niskoprocentowych napojów, wprowadza klientów w błąd.

Sebastian Tołwiński z Grupy Żywiec opowiadał kiedyś Agencji Informacyjnej Newseria, że koszt samych surowców potrzebnych do wyprodukowania pół litra piwa to około złotówki. Tymczasem w polskich supermarketach często możemy znaleźć piwo, którego cena jest zaledwie o kilkadziesiąt groszy wyższa. Browarnicy zauważyli, że mocno odbija się to na jakości. Dlatego chcą, żeby zakazać używania w takich przypadkach nazwy „piwo”.

Ich zdaniem słód jęczmienny w takich wyrobach alkoholowych zastępowany jest np. syropem fruktozowo-glukozowym. Dlatego chcą, by w ustawie znalazła się definicja mówiąca o tym, że piwem będzie tylko napój, który zawiera co najmniej 55 proc. słodu jęczmiennego lub pszenicznego.

Według danych GUS przeciętny Polak wypija rocznie 99 litrów piwa. Jeżeli wyłączy się z tej statystyki osoby niepełnoletnie, wskaźnik rośnie już do 121 litrów. Branża piwowarska ma więc o co walczyć.

źródło: Puls Biznesu
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili