Gwiazda polskiej sceny technologicznej bez ogródek: Powinniśmy robić biznes, a nie start-upy

Konrad Pawlus, współtwórca Salesmanago
Konrad Pawlus, współtwórca Salesmanago Mat. prasowe
Współzałożyciel Salesmanago Konrad Pawlus wypowiedział się na temat filozofii start-upów podczas jednej z największych imprez poświęconych innowacyjnym firmom, European Start-up Days. Podczas swojego wystąpienia na ESD kilkakrotnie podkreślał, że trzeba robić biznes, a nie start-upy.

Salesmanago to jedno z tych narzędzi do automatyzacji sprzedaży, z których znana jest polska scena start-upowa. Umożliwia budowanie kompletnych profili zainteresowań klientów, którzy pojawiają się na stronach www i na tej podstawie wysyłanie do nich spersonalizowanej oferty. Narzędzie było jednym z pierwszych narzędzi Marketing Automation w Europie.

Klientami twórców Salesmanago, spółki Benhauer, są i były wielkie marki, wśród nich Orange, Aviva, Yves Rocher, Merlin, Komputronik czy Rainbow Tours.

– Pomysł ma marginalny wpływ na sukces w stosunku do tego, ile trzeba włożyć do niego pracy. Biznesu nie buduje się poprzez konferencje i networking. Albo chcemy być gwiazdą konferencji albo chcemy ciężko pracować i odnieść sukces. Trzeba mieć też z tego „fun”, jednak podstawą jest robienie biznesu – zauważył Pawlus.

Pawlus powołał się tu na przykład własnej firmy, wskazując na kilka czynników. Benhauer po pierwsze stworzył unikatowy produkt, który wyprzedził konkurencję nie tylko w Polsce (“nie było czegoś takiego, jak marketing automation”), ale i w USA. Drugą istotną  kwestią zdaniem Pawlusa było oparcie biznesu o własne środki i brak inwestora. Ktoś, kto od samego początku ma inwestora, nie buduje biznesu, tylko liczby dla inwestora, twierdzi Pawlus.


Pawlus wskazuje też na transfer wiedzy za granicę, dzięki czemu twórcy Salesmanago zaczęli być postrzegani jako innowatorzy również poza granicami Polski. Ogromne znaczenie ma również zaangażowany zespół, co dla Pawlusa jest o wiele ważniejsze niż doświadczenie jego członków, bo to można przecież zawsze zdobyć.

źródło: Puls HR
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.