DocPlanner to globalna platforma do umawiania wizyt u lekarzy i ich oceniania. Została stworzona przez Mariusza Gralewskiego – pomysłodawcę GoldenLine. W Polsce jest odpowiedzialna za portal ZnanyLekarz. Grupa DocPlanner pozyskała 15 mln euro od inwestorów, a w ostatnich pięciu rundach inwestycyjnych zdobyła w sumie 46 mln euro.
Pieniądze zostaną przeznaczone na otwarcie w kolejnych sześciu miesiącach nowych biur w Brazylii i Meksyku, a także działania marketingowe i sprzedażowe w Europie Północnej i Ameryce Łacińskiej. DocPlanner kupił w czerwcu 2016 hiszpańską Doctoralię, pozwalającą na wyszukiwanie i umawianie wizyt u lekarzy – jest ona liderem w Brazylii, Meksyku, Hiszpanii, Argentynie oraz Chile.
W planach DocPlanner jest położenie większego nacisku na rozwój Saas (Software as a Service, oprogramowanie sprzedawane jako usługa). Niewykluczone, że w ramach przyspieszenia procesu, dojdzie do kupna lub przejęcia młodych, innowacyjnych firm działających w chmurze.
Mariusz Gralewski, pomysłodawca i prezes DocPlanner, opowiada o planach grupy. – Kontynuujemy proces integracji DocPlanner i Doctoralia. Mamy spójną, dobrze funkcjonującą organizację o wspólnej misji i strategii. Udało nam się wykorzystać najlepsze zasoby oraz praktyki każdej z firm i stworzyć coś większego niż prosta suma zalet obydwu z nich – mówi.
– Oprócz umocnienia pozycji na naszych wiodących rynkach, naszym celem, w związku z nowym finansowaniem, jest rozwój oferty skierowanej do lekarzy, która wykracza poza zwykłe zarządzanie kalendarzem wizyt. Pomoże to nam wypełnić globalną misję, sprawić, by służba zdrowia była przyjazna pacjentom – dodaje.
W Polsce DocPlanner funkcjonuje od 2012 roku. Ma biura w Barcelonie, Stambule, Rzymie, Kurytybie, jak i Warszawie. Wszystkie serwisy, działające łącznie w 24 krajach, odwiedzane są przez 20 milionów pacjentów, miesięcznie zaś umawia się 340 tys. wizyt. Baza danych liczy ponad 6 milionów lekarzy i pracowników służby zdrowia.