
Reklama.
Podczas procesu negocjacji chatboty uczyły się, poprawiając ciągle strategie negocjacyjne. Negocjowanie w języku angielskim szło programom nadzwyczaj dobrze. Badacze nie dostrzegli różnic między rozmową z człowiekiem a chatbotem. Najciekawsze jest to, że maszyna nauczyła się podejmować kompromis i blefować w celu osiągnięcia korzyści. W pewnym momencie doprowadziło to do posługiwania się nową, efektywnijszą formą komunikacji.
Język stworzony przez chatboty okazał się niezrozumiały dla człowieka. Maszyny wytworzyły go, bo uznały, że pozwoli on im na lepsze negocjowanie. Osoby z Facebook Artificial Intelligence Research zdecydowały, że zbyt duża swoboda nie jest wskazana, gdyż maszyna pozwala sobie na coraz więcej. Badaczom zależy na poszerzeniu umiejętności komunikacyjnych chatbotów bez konieczności eliminowania u nich ludzkiej formy komunikowania się. Wprowadzono więc nadzorowane nauczanie, która ogranicza im swobodę.
W INN:Poland pisaliśmy niedawno, że roboty i inteligentne programy zastąpią w bliskim czasie część ludzi. Warto wspomnieć, że roboty potrafią być także agresywne. Przykładem jest robot Little Chubby, który poważnie poturbował jednego z gości wystawy technologicznej China-Tech Fair. Osiągnięcie Facebook Artificial Intelligence Research utwierdza nas w przekonaniu, że maszyny stają się coraz bardziej inteligentne i zaczynają odgrywać dużą rolę w naszym społeczeństwie.
źródło: The Atlantic