
Reklama.
Łańcuszek błyskawicznie rozprzestrzenia się po komunikatorze, wykorzystuje bowiem znaną metodę – aby „wygrać”, trzeba oznaczyć 10 znajomych. Oni również trafiają w ten przekręt. Serwis Niebezpiecznik.pl donosi, że użytkownik WhatsAppa jest najpierw proszony o przejście specjalnego quizu, potem zaś o zaproszenie do łańcuszka kolejnej dziesiątki osób oraz podanie swoich danych.
Co można stracić? Właśnie te dane oraz zaufanie znajomych. Eksperci twierdzą, że „niemiecki przekręt” nie powoduje większych szkód.
Do sytuacji odniósł się już Lidl, na swoim profilu na Facebooku przestrzega przed braniem udziału w podobnych akcjach.
"Otrzymujemy sygnały o konkursach, których organizatorzy podszywają się pod firmę Lidl Polska wykorzystując łudząco podobne do oficjalnego adresy stron internetowych. Chcielibyśmy poinformować, że tylko konkursy promowane na oficjalnych kanałach społecznościowych Lidl Polska [...] oraz te, o których informacje znajdziesz na stronie www.lidl.pl i w dystrybuowanych gazetkach reklamowych są konkursami bezpiecznymi. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności." – informuje sieć.