Nie daj się nabrać, Lidl nie chce dać ci tysiaka. Możesz stracić tożsamość i znajomych

Oszuści podszywają się pod sieć sklepów Lidl w popularnym komunikatorze WhatsApp, wabiąc chętnych do otrzymania tysiąca złotych. Sieć przestrzega przed klikaniem w podejrzane linki.
Oszuści podszywają się pod sieć sklepów Lidl w popularnym komunikatorze WhatsApp, wabiąc chętnych do otrzymania tysiąca złotych. Sieć przestrzega przed klikaniem w podejrzane linki. Facebook.com / Lidl
Twórcy oszukańczych konkursów i wirusów stają na głowie, by tylko zdobyć naiwną duszyczkę i coś od niej wyłudzić. I bardzo często im się to udaje. Obecnie podszywają się pod sieć sklepów Lidl w popularnym komunikatorze WhatsApp, wabiąc chętnych do otrzymania tysiąca złotych.


Łańcuszek błyskawicznie rozprzestrzenia się po komunikatorze, wykorzystuje bowiem znaną metodę – aby „wygrać”, trzeba oznaczyć 10 znajomych. Oni również trafiają w ten przekręt. Serwis Niebezpiecznik.pl donosi, że użytkownik WhatsAppa jest najpierw proszony o przejście specjalnego quizu, potem zaś o zaproszenie do łańcuszka kolejnej dziesiątki osób oraz podanie swoich danych.

Co można stracić? Właśnie te dane oraz zaufanie znajomych. Eksperci twierdzą, że „niemiecki przekręt” nie powoduje większych szkód.

Do sytuacji odniósł się już Lidl, na swoim profilu na Facebooku przestrzega przed braniem udziału w podobnych akcjach.

"Otrzymujemy sygnały o konkursach, których organizatorzy podszywają się pod firmę Lidl Polska wykorzystując łudząco podobne do oficjalnego adresy stron internetowych. Chcielibyśmy poinformować, że tylko konkursy promowane na oficjalnych kanałach społecznościowych Lidl Polska [...] oraz te, o których informacje znajdziesz na stronie www.lidl.pl i w dystrybuowanych gazetkach reklamowych są konkursami bezpiecznymi. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności." – informuje sieć.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Igor IluninIgor Ilunin

Większość ludzi już jest przyzwyczajona do przyswajania danych i multimediów na wielu ekranach. Stąd oczekiwana, że samochody zapewnią podobne możliwości, są naturalne.

Piotr BuckiPiotr Bucki

Czasem na szkoleniach przeprowadzam pewien eksperyment. Proszę uczestników, żeby wskazali lewą i prawą stronę. Nic trudnego. Dla przeważającej większości. To jednak nie koniec eksperymentu.

Tomasz SwiebodaTomasz Swieboda

Polski rynek venture capital z roku na rok staje się coraz dojrzalszy i powoli zaczyna przypominać zachodnie ekosystemy. Tak w ostatnich dwóch latach wyglądała lokalna scena startupowa.