Dostawca internetu ośmieszył swoich klientów. O tym, czego żąda w regulaminie, doczytała tylko jedna osoba

Firma Purple za dostęp do Wi-Fi zażądała od swoich klientów kuriozalnej deklaracji
Firma Purple za dostęp do Wi-Fi zażądała od swoich klientów kuriozalnej deklaracji 123rf.com/Wavebreak Media Ltd/zdjęcie seryjne
Firma Purple za dostęp do Wi-Fi zażądała od swoich klientów kuriozalnej deklaracji. W regulaminie znalazł się bowiem fragment o tym, że mogą zostać poproszeni o wykonanie prac społecznych. Jakich? Na przykład ręcznego przepychania kanalizacji albo sprzątania parku z odchodów.


Akcja brytyjskiego dostawcy Wi-Fi miała pokazać użytkownikom, jak ważne jest czytanie regulaminu usług. Jak podaje portal Mashable, gotowość do wykonania 1000 godzin prac społecznych w zamian za dostęp do bezprzewodowego internetu, wyraziło 22 tys. osób. I tylko jedna zwróciła uwagę na to, co w rzeczywistości podpisała.

Regulamin bardzo precyzyjnie wymieniał listę prac społecznych. Wśród nich znalazły się: sprzątanie odchodów, tulenie bezdomnych psów i kotów, ręczne przepychanie kanalizacji, sprzątanie toalet na festiwalach, malowanie skorup ślimaków i zdrapywanie gumy do żucia z chodników.

– Użytkownicy Wi-Fi muszą zaakceptować warunki użytkowania zanim uzyskają dostęp do sieci. Na co się zgadzają, jak wiele informacji przekazują i jakie uprawienia dają dostawcom? Nasz eksperyment pokazuje jak łatwo zaznaczyć „kwadracik” i zgodzić się na coś niesprawiedliwego – skomentował Gavin Wheeldon, CEO Purple. Firma zapewniła jednocześnie, że nie ma zamiaru korzystać ze zgód, które wyrazili pechowi użytkownicy.


źródło: Mashable
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Magda StawskaMagda Stawska

Aby trwać trzeba przetrwać. Aby przetrwać trzeba działać. Człowiek od wieków poszukuje sposobów na bezpieczne trwanie.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Piotr BuckiPiotr Bucki

5 listopada 2016 roku portal BuzzFeed opublikował quiz. Do dziś zrobiło go ponad 5 milionów kobiet i kilkuset mężczyzn.