Z polskich kablówek i platform znika telewizja kultowa muzyczna telewizja. Nad Wisłę zawitała dokładnie 17 lat temu, wychowało się na niej przynajmiej jedno pokolenie młodzieży. Przez ten czas zdążyła zyskać status kultowej, wychować kilka gwiazd, wspiąć się na wyżyny żenady i upaść.
W 2000 roku Viva Polska była projektem bardzo ciekawym i dość ambitnym. Skupiała się na głównie promocji polskich artystów. Była jedną z pierwszych telewizji muzycznych w Polsce. Jej prezenterkami zostały m.in. Małgorzata Halber czy Odeta Moro. W kablówkach i na platformach kanał zostanie zastąpiony przez MTV Music.
Pewnym paradoksem jest to, że kilka lat temu Viva postanowiła pójść tropem MTV i wypierała muzykę na korzyść kiepskiej jakości reality show i programów rozrywkowych. W Vivie emitowano choćby serial "Miłość na bogato" z którego pochodzi znane do tej pory powiedzenie "została twarzą rajstop".
MTV robiło nieco lepsze programy, Viva zaś podupadła. MTV zaczęło wracać do muzyki i teledysków, Viva już nie zdążyła. Jej udział w rynku spadł do 0,07 proc. MTV ma nieco więcej – 0,1 proc. i rośnie.
Viva Polska należy do koncernu Viacom International Media Networks Polska. Zostanie przekształcona w nową muzyczną stację MTV Music. W ten sposób Viacom wzmacnia markę MTV.
Ten kanał jest już dostępny w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Grecji, Włoszech, Holandii, Australii i Nowej Zelandii. W ramówce znajdują się pasma tematyczne z teledyskami a prezenterami są lokalni muzycy.
Tym samym w portfolio Viacom znajdzie się aż 6 kanałów MTV: MTV Polska, MTV Music oraz brytyjskie kanały MTV Hits, MTV Dance, MTV Rocks i MTV Live HD.