Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wystawił trzy zespoły swoich studentów w prestiżowym Google Online Marketing Challenge. Efekt? Pokonali 2600 zespołów z 65 krajów, w tym 1180 z samej Europy. Ale to nie koniec sukcesów Polaków. Jedno z czołowych miejsc (w Top 15) zajęła ekipa ze Szkoły Głównej Handlowej. Mieli wyjątkowo trudne zadania.
Na liście laureatów zawodów znalazło się aż sześć zespołów z Polski. W Europie zwyciężyli studenci z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a kolejny zespół z UAM znalazł się w finałowym europejskim Top 5. Do półfinałowego Top 15 zakwalifikował się jeden zespół z UAM oraz trzy zespoły ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Studenci UAM przygotowywali się do GOMC 2017 w ramach zajęć z marketingu internetowego na Wydziale Fizyki UAM Poznań prowadzonych przez dr. Wojciecha Czarta, a studenci SGH brali udział w konkursie pod opieką dr. Tymoteusza Doligalskiego.
Zwycięski zespół będzie mógł teraz zaprezentować swoje umiejętności na GOMC Europe AdWords Business Winner Summit w europejskiej centrali Google w Dublinie.
Studenci z Polski już wiele razy odnosili sukcesy w GOMC. Zespoły pod opieką dr Czarta dziewiąty rok z rzędu wchodzą do europejskich TOP 5 czy półfinałów. Natomiast studenci z SGH dwa razy zostali globalnymi zwycięzcami i trzy razy zajmowali pierwsze miejsce w Europie zdobywając tytuł regionalnego zwycięzcy.
W tym roku przed uczestnikami konkursu stanęły wyjątkowo trudne zadania. W minionych latach studenci byli oceniani głównie za efektywne zastosowanie jedynie tekstowych reklam. W tym roku ocenie zostało także poddane to, jak wykorzystują platformę AdWords w jej prawie pełnym zakresie: m.in. pod kątem przygotowania i optymalizacji reklam responsywnych, rozszerzonych tekstowych, graficznych, wideo, produktów, lightbox, Gmail i aplikacji mobilnych kierowanych na sieć wyszukiwania, reklamową, Gmail oraz YouTube.
Uczestnicy mogli także zaprezentować, jak radzą sobie w zakresie tworzenia grafiki, wideo oraz budowania aplikacji mobilnych. Łącznie w tegorocznej edycji wzięło udział ponad 12 tys. studentów i 600 wykładowców z 65 krajów.