Już w najbliższych miesiącach do Polski zamierzają wkroczyć przynajmniej dwie nowe sieci handlowe. Holenderski Action zetrze się w boju z Pepco i TXM, zaś sieć Shoprite z korzeniami w RPA skrzyżuje miecze z Biedronką i Lidlem.
Action otworzy swoje sklepy już w najbliższych tygodniach. Pierwsze placówki powstaną w zachodniej i południowej Polsce. Sieć ponoć rekrutuje już pracowników.
Action to dyskont niespożywczy. W jego ofercie znajdują się więc niedrogie ubrania i produkty do urządzania domu, dekoracje, zabawki, ale też multimedia, chemia gospodarcza oraz artykuły dla zwierząt. O ofercie pierwsi będą się mogli przekonać mieszkańcy Wałbrzycha, Legnicy, Świdnicy, Lubania, Leszna i Głogowa.
Nie jest to jedyna sieć niespożywcza, jaka planuje wejście do Polski. Niedawno o podobnych planach informował niemiecki Tedi.
Kolejną siecią, która poważnie rozważa otwarcie swoich sklepów w Polsce jest południowoafrykańska Shoprite. Jej markety działają nie tylko w RPA, ale i w 15 krajach Czarnego Lądu. Prezes Shoprite, Pieter Engelbrecht, jest już po pierwszych spotkaniach w naszym kraju.
Ta sieć prawdopodobnie trafi pod skrzydła grupy Steinhoff International, do której należą m.in. sklepy Pepco i Abra (meble). Pod względem wielkości i obrotów Shoprite jest podobna do Biedronki.