Hiszpański fotograf odniósł spektakularny sukces, choć nie miał bladego pojęcia ani o branży, do której wchodził, ani o fotografii, która była jej kluczowym elementem. Internauci doskonale znają jego fotografie z „roztargnionym chłopakiem”, która stała się popularnym memem.
Antonio Guillem to 45-letni fotograf z Barcelony. Zawodowo zajmuje się przygotowywaniem zdjęć dla firm od stockowych fotografii. Podczas pracy pomagają mu trzy osoby (dwie kobiety i mężczyzna).
W 2015 roku Guillem postanowił, że przedstawi problem niewierności w związku w zabawny sposób. Jego modele wybrali się do Gerony, idyllicznego miasta Katalonii, by na ulicy stworzyć ciekawą sesję. Sporym wyzwaniem było stworzenie przekonujących, a zarazem nieco przerysowanych wyrazów twarzy. Biorąc pod uwagę popularność memów, do których wykorzystano fotografię, efekt został zdecydowanie osiągnięty.
Fotogra przedstawia młodego mężczyznę, który idzie ze swoją dziewczyną i, odwracając głowę, podziwia figurę innej kobiety. Zdjęcie stało się prawdziwym hitem – w internecie zaczęły pojawiać się jego kolejne, zmodyfikowane o napisy wersje. Ze wszystkich zdjęć, które ma do zaoferowania Guillem, to właśnie fotografia przedstawiająca „niewiernego chłopaka”, cieszy się największą popularnością. Sprzedano ją bowiem 13 tys. razy.
Kiedy Guillem startował ze swoim biznesem, nie miał o nim bladego pojęcia, co więcej, brakowało mu jakiegokolwiek pojęcia o fotografii. Po 3,5 roku sprzedaje 1600 zdjęć dziennie. Hiszpan odniósł niewątpliwy sukces. Jak sam twierdzi, inne zdjęcia do memów sprzedawane są w liczbie 700 sztuk rocznie.