Wrzesień to miesiąc, w którym licząca sobie zaledwie 10 tys. mieszkańców Krynica-Zdrój staje się na kilka dni centrum biznesowym Europy Środkowo-Wschodniej. Wszystko to, za sprawą XXVII Forum Ekonomicznego (5-7 września). Uliczki i kawiarnie uzdrowiska wypełnią się politykami, szefami największych koncernów i spółek oraz uznanymi ekonomistami.
Wśród zaproszonych gości znaleźli się politycy oraz przedstawiciele największych państwowych koncernów jak: Tauron Polska Energia, Grupa Lotos, KGHM, PKP Intercity czy PKP Cargo. Podczas gorących dyskusji nakreślą kierunek, w którym powinna podążać gospodarka Starego kontynentu. Paneliści skupią się również na tym, jak będzie wyglądać Unia po Brexicie. Wszystko to, pod hasłem „Projekt Europa – jaki przepis na następne dekady?”.
Uczestnicy Forum nie będą zajmować się jednak wyłącznie kwestiami ekonomicznymi w skali makro. Pochylą się również nad drobniejszymi, co nie oznacza, że mniej istotnymi zagadnieniami.
Jednym z nich jest kwestia mieszkalnictwa i rozwiązań związanych z wyposażeniem czterech kątów. Cywilizacyjny zwrot jaki dokonał się w naszym kraju znalazł swoje odzwierciedlenie w aspiracjach mieszkaniowych Polaków. Nasi rodacy coraz większą wagę przywiązują do oszczędzania energii i zasobów naturalnych. Kierują się także ku markom, które stosują przejrzyste reguły gry rynkowej.
O tym, w jaki sposób wpłynie to preferencje konsumenckie Polaków, zastanawiać się będą 6 września paneliści, wśród których znajdzie się prezydent Słupska Robert Biedroń, Marta Guzek z Google Polska, Jacek Karczewski z Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej i Kamil Wyszkowski z Global Compact Poland.
Dzień później, 7 września, dominować będzie tematyka związana z rynkiem pracy. Uczestnicy będą debatować nad tym, jak budować dobre relacje ze swoimi pracownikami. Paneliści postarają się odpowiedzieć na pytania dotyczące przyszłości rekrutacji i tego, jak sprawić, by stała się ona bardziej przyjazna dla kandydatów.
Rynek pracownika, z którym mamy do czynienia od kilku lat sprawia, że pracownicy mogą przebierać w ofertach i stawiają pracodawcom żądania. Zaczynają zwracać uwagę nie tylko na zarobki, ale także na wartości którymi kieruje się potencjalny pracodawca. Zwiększa to rolę rekruterów, którzy poza wyławianiem talentów, muszą być w stanie również korzystnie zaprezentować swoją firmę.
Głos w tej sprawie zabiorą: Michał Pióro, Country Manager IKEA, Daniel Świętochowski, Dyrektor Biura Operacji i Zarządzania Majątkiem, "Operator Logistyczny Paliw Płynnych", Kinga Jabłonowska-Hieronimczuk, dyrektor ds. PR Siemensa, a także Cezary Mączka Dyrektor Pionu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Budimexu. Obie debaty odbędą się w przestrzeni IKEA, a ich moderatorem dyskusji będzie Nino Dżikija, redaktor naczelna INN:Poland.