Starbucks, sieć kawiarni słynąca z wysokich cen, którą uwielbiają hipsterzy, postanowiła wreszcie sprzedawać część swoich produktów taniej. Wszystko w ramach działania wizerunkowego, które może pozytywnie odbić się na naszych portfelach, a przy okazji wypromować słuszne wartości.
Muffiny, kanapki i inne przekąski, które cechuje krótki termin przydatności będę oznaczone naklejką z informacją „50 procent tańsze jedzenie, 100 proc. na dobroczynność”. W godzinach 18-22 kupimy wybrane produkty za połowę ceny. Chodzi o wyroby, którym w najbliższych dniach kończy się termin ważności.
W całej akcji chodzi o to, by przyczynić się do nie marnowania jedzenia, które zbyt często trafia na śmietnik. Starbucks zapowiedział, że całkowity dochód ze sprzedaży przecenionej żywności zostanie przeznaczony na organizację charytatywną Action Against Hunger. Organizacja ma na celu walkę z niedożywieniem dzieci w 40 krajach świata.
Specjalna oferta obejmuje, przynajmniej na razie, brytyjskie kawiarnie Starbucks.
Polacy wyrzucają rocznie ok. 52 kg żywności. Greenpeace Polska alarmuje, by politycy przyjęli prawo, które skutecznie ograniczy wyrzucanie żywności.
Nasz kraj jest na piątym miejscu w Unii Europejskiej, jeśli chodzi o skalę marnowania jedzenia. Co roku zaprzepaszczamy ok. dziewięciu milionów ton żywności. Dwa miliony są wyrzucane w gospodarstwach domowych. Najczęściej wyrzucamy pieczywo, wędliny i owoce.