To pierwszy katalog Ikea po Śląsku. Zamiast komody pojawia się tajemniczy byfyj

Ikea słynie z oryginalnych akcji marketingowych. Tym razem jednak ubiegła ją pewna śląska firma
Ikea słynie z oryginalnych akcji marketingowych. Tym razem jednak ubiegła ją pewna śląska firma Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
Ikea często zaskakuje oryginalnymi pomysłami. Tym razem jednak to nie popularna firma wpadła na niebanalny pomysł zaprezentowania swojej oferty.

Śląskie biuro językowe PoNaszymu.pl postanowiło, że przetłumaczy nazwy produktów Ikea wraz z ich opisami na język śląski. Tłumacze umieścili efekty pracy na swoim fanpage'u. Internauci są zachwyceni – post ma ponad 400 polubień i mniej więcej tyle samo udostępnień.

– Drzewniany i naturalny kej tykniesz. Idzie tam wrazić ksionżki, fuzekle abo bombony, coby ich żodyn niy znod – to fragment opisu komody BYFYJ, którą stworzyli ludzie z PoNaszymu.pl. W wolym tłumaczeniu: drewniany i naturalny wszędzie, gdzie dotkniesz. Można w nim trzymać książki, skarpetki lub słodycze, tak żeby nikt ich nie znalazł. Dla Ślązaków jasną sprawą jest, że reklamowanym przedmiotem jest komoda.

Można by rzecz, że mamy do czynienia z pierwszym śląskim katalogiem Ikea. Pod lupę tłumacze wzięli też słoik, wałek, stołek, a ponadto garnki, kubek, wieszaki i dywan.
Sama Ikea wyraziła entuzjazm nieszablonowym pomysłem. Firma w komentarzu do akcji napisała „Przaja tymu!”, co oznacza „Lubię to!”.


Nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że Ikea sama słynie z nietypowych akcji marketingowych, które przysparzają jej dużej popularności. Wielu Ślązaków chciałoby zresztą, by ich język obowiązywał też na Facebooku. Swego czasu popularna była internetowa inicjatywa, która zrzeszyła tysiące ludzi przychylnych temu pomysłowi.
Ślązacy walczą również o to, by na drodze prawnej ich gwara został uznana za język. Wciąż powraca też jak bumerang temat autonomii Śląska. Część mieszkańców chciałaby uniezależnić się od władzy centralnej. Jeśli nie, to chociaż mieć większą decyzyjność w podejmowaniu decyzji dotyczących przyszłości regionu.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.