– Konsumenci rekompensują utratę kontroli poprzez kupowanie środków czystości, ze względu na powiązanie ich z procesem rozwiązywania problemów – wyjaśniają naukowcy.
– Konsumenci rekompensują utratę kontroli poprzez kupowanie środków czystości, ze względu na powiązanie ich z procesem rozwiązywania problemów – wyjaśniają naukowcy. Łukasz Wądołowski/Agencja Gazeta
Reklama.
W celu przeprowadzenie eksperymentu badacze poprosili uczestników o napisanie eseju ze szczegółowym opisem sytuacji, w której poczuli się zagrożeni i stracili kontrolę nad otoczeniem. Po obudzeniu nieprzyjemnych wspomnień, naukowcy wysłali ich do sklepu spożywczego, by zaobserwować, po które produkty będą sięgać w celu zminimalizowania lęku.
Okazuje się, że nie były to słodycze (czy jedzenie w ogóle) ani produkty luksusowe. Stres bierze się bowiem m.in. z poczucia utraty kontroli nad sytuacją. A co kojarzy nam się z jej odzyskaniem? Środki czystości!
– Konsumenci rekompensują utratę kontroli poprzez kupowanie środków czystości, ze względu na powiązanie ich z procesem rozwiązywania problemów – wyjaśniają naukowcy.
Badacze wyjaśniają również, że z „naprawą” naszego życia kojarzą nam się również narzędzia i artykuły piśmiennicze.