Fot. 123RF
Reklama.
Netfix w 2018 r. ma w planie samodzielnie wyprodukowanie 80 filmów, podczas gdy w 2017 r. powstało ich 50. Wiąże się to jednak z ogromnymi nakładami finansowymi, które wyniosą 8 mld dol., a jeszcze niedawno mówiło się „tylko” o kwocie rzędu 7 mld. dol.
Pieniądze będą m.in. pochodzić z emisji obligacji Senior Notes, które mają wartość 1,6 mld dol. Netflix zdradził swoje plany podczas podawania wyników finansowych za trzeci kwartał 2017 r. Te nie napawają optymizmem, bo na koniec września firma miał już prawie 5 mld dol. długu.
Pamiętajmy przy tym, że Netflix to obecnie najbardziej popularna usługa VOD. Jej klienci to już niemal 105 mln osób z całego świata. Już co czwarty Amerykanin ma dostęp do Netflixa – USA zamieszkuje aż 52 mln subskrybentów.
Wygląda więc na to, że szeroko zakrojone działania, mające na celu zwiększenie budżetu, mogą w dalszej perspektywie przynieść firmie dużo pieniędzy. I to zwłaszcza, że użytkownicy Netflixa są z niego na tyle zadowoleni, że niechętnie płacą za inne usługi. Z dodatkowej platformy wideo na życzenie korzysta co piąty użytkownik Netflixa.
Inaczej jest w drugą stronę – Netflix jest chętnie wybierany przez użytkowników konkurencyjnych platform. Ponad 60 proc. subskrybentów Hulu i HBO Now sięga po proponowane przez niego usługi.
źródło: Money.pl