Zuckerberg nie wytrzymał. Chce ujawniać kto i ile płaci za reklamy na jego portalu

Zuckerberg zapowiada duże zmiany
Zuckerberg zapowiada duże zmiany Fot. Brian Solls / http://bit.ly/1T5Zv1J / CC BY 2.0
Po wyborach prezydenckich w USA na Facebook spadła fala krytyki. Portal Marka Zuckerberga oskarżany był o to, że za jego pomocą powiązane z Rosją podmioty dostarczyły użytkownikom sponsorowanych treści, których celem było wywieranie wpływu politycznego. Amerykanie wprowadzają właśnie zmiany, które mają uniemożliwić takie praktyki w przyszłości.

3 tys. spotów za przeszło 100 tys. dolarów miało zostać wyemitowanych przez proklemlowskie grupy przed wyborami w USA. Cel był jasny – poprzez szerzenie tzw. fake newsów, Rosjanie chcieli wpłynąć na opinię publiczną w Stanach Zjednoczonych. Mark Zuckebrerg zapowiedział, że trzeba z tym zrobić porządek już we wrześniu 2017 roku. I właśnie przeszedł od słów do czynów.

– Ludzie powinni być w stanie powiedzieć, kto jest reklamodawcą i jakie reklamy zamieszcza, szczególnie jeśli chodzi o reklamy polityczne – napisał wiceprezes FB ds. reklamy Rob Goldman na oficjalnym blogu Facebooka.

W związku z tym wszystkie podmioty zamieszczające sponsorowane, będą musiały potwierdzić swoją tożsamość i miejsce działalności oraz wskazać źródło finansowania kampanii. Co więcej, w przypadku treści politycznych, użytkownicy będą mieli możliwość wglądu we wszystkie reklamy związane z wyborami do Kongresu, które zostały opublikowane przez daną stronę na Facebooku, Messengerze i Instagramie do 4 lat wstecz. Czytelnicy będą mogli również sprawdzić ich koszt, liczbę wyświetleń i dane demograficzne odbiorców. To wszystko będzie możliwe nawet w przypadku, gdy sami nie będą docelowymi odbiorcami danej reklamy.

Testy tego rozwiązania zaczną się jeszcze w tym roku w Kanadzie. Przed wyborami do amerykańskiego Kongresu Zuckebrerg chce jednak rozszerzyć jego działanie na USA i kolejne kraje.

źródło: Facebook
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Na jednym ze szkoleń uczestnicy robią ćwiczenie. Mają przygotować prostą anegdotę. Na dowolny temat. Może to być własna historia. Może być zasłyszana. Jedna z uczestniczek bardzo precyzyjnie i dobrze opowiada historię „o bezstresowym wychowaniu”. Być może ją znasz.

Igor IluninIgor Ilunin

Komunikacja machine-to-machine jest jednym z kluczowych składników przyszłości transportu globalnego.

Łukasz MurawskiŁukasz Murawski

Jeśli piszesz (lub zamierzasz pisać) książki, to raport z badań stanu czytelnictwa w Polsce za rok 2017 powinien Cię dodatkowo motywować.