Kolportaż materiałów reklamowych – skuteczna forma promocji lokalnego biznesu
Artykuł powstał przy współpracy z Anną Bonderek i Warsaw Media House.
08 listopada 2017, 14:35·6 minut czytania
Publikacja artykułu: 08 listopada 2017, 14:35
Kolportaż zwany również dystrybucją bezdotykową to doskonały sposób na reklamę dla każdego rodzaju działalności, gdyż poza ciekawie zaprezentowaną i dostarczoną ofertą, pozwala skutecznie utrwalić wizerunek marki. Rezultatem profesjonalnie przeprowadzonego kolportażu jest możliwość wykreowania u potencjalnych klientów potrzeby, której wcześniej nie odczuwali, a firma promowana tym sposobem, może tylko na tym zyskać. Warsaw Media House jako przedsiębiorstwo zajmujące się szeroko pojętym kolportażem, stanowi miejsce doskonałe dla tych, którzy pragną znaleźć pewną i sprawdzoną ofertę dystrybucji ulotek, gazetek, katalogów czy czasopism i broszur.
Reklama.
Jest to sposób na przeprowadzanie akcji promocyjnych na zasadzie „door to door”, dzięki czemu oferta klienta dociera do wszystkich potencjalnych klientów w wybranej lokalizacji. Praca firmy kolportażowej pozwala zauważyć markę szerokiemu gronu odbiorców, a jednocześnie oferta firmy dostarczana jest w określonym czasie i w dokładnie określone miejsca. Materiały dystrybuowane przez kolporterów mogą być różnorodne i tylko od klienta zależy ich forma – materiały promocyjne mogą być np. estetycznie zafoliowane lub umieszczone w eleganckich kopertach. Ważną zaletą firm takich, jak Warsaw Media House, które z pasją i profesjonalizmem zajmują się tą formą promocji, jest fakt posiadania przez nie baz danych, bogatych w kontakty interesujące klientów zajmujących się różnego rodzaju działalnościami.
Doświadczenie i skuteczność
Wieloletnie doświadczenie i w pełni dopracowany system dostarczania materiałów reklamowych wszelkiej maści pozwala dotrzeć do wybranych grup odbiorców w wybranym przez klienta obszarze. Nie da się również ukryć, że to właśnie kolportaż stanowi najskuteczniejszą i najbardziej popularną formę marketingu bezpośredniego, który zwyczajnie się sprawdza.
Każda firma która chce efektywnie promować swoje usługi czy produkty z pewnością skorzysta na inwestycji w profesjonalny kolportaż jaki bez wątpienia oferuje solidnie działająca firma kolportażowa. Jak wynika ze statystyk, Polacy chętnie korzystają z ofert otrzymywanych drogą działalności kolportażowej ( prawie 70% kiedyś skorzystało z usługi lub zakupiło produkt za sprawą tej formy reklamy) stąd też, warto inwestować w tego rodzaju opcję promocji w odniesieniu do każdej marki i każdej oferty. Najwyższy poziom kolportażu pozwala bowiem skutecznie dotrzeć do jak największej grupy docelowej, a realizacja dystrybucji w sposób terminowy, szybki i co ważne rzetelny, gwarantuje zwiększone zainteresowanie ofertą promującej się firmy.
Kolporterzy a najwyższa jakość usługi
Jednym z najważniejszych elementów sprawnej dystrybucji bezdotykowej są odpowiednio wyselekcjonowani pracownicy, którzy umiejętnie rozprowadzają ulotki i pozostałe materiały reklamowe. Znajomość topografii przydzielonych sektorów miast czy rejonów realizacji kolportażu, a także błyskawiczne dostarczenie materiałów promocyjnych do potencjalnych klientów pozwala na najwyższą efektywność.
Niemały wpływ na wysoką jakość świadczonych przez firmy kolporterskie usług jest wieloetapowy system kontroli dystrybucji, który pozwala zagwarantować najskuteczniejszą dystrybucję materiałów promocyjnych.
Kontrola kolportażu
Kontrola działań kolportażowych to swego rodzaju gwarancja efektywności i skuteczności każdej kampanii marketingowej przeprowadzanej przy pomocy tej formy promocji. Warsaw Media House stawia zatem swojej konkurencji poprzeczkę bardzo wysoko za sprawą rozbudowanych działań weryfikujących, korzystając z różnorodnych narzędzi kontrolnych – tak aby rzetelność wykonywanych obowiązków była na pierwszym miejscu.
Kontrola kolportażu zazwyczaj jest wieloetapowa, jednak w zależności od poszczególnych zleceń, może wyglądać ona nieco odmiennie. Kilka etapów kontrolnych pozwala zapewnić niemal 100% pewności wykonania działań na najwyższym poziomie efektywności. Można wyróżnić zatem kilka opcji kontroli spotykanych u najlepszych firm kolportażowych jak:
wzajemna kontrola kolporterów,
weryfikacja kolporterów przez współpracujących z firmą koordynatorów zewnętrznych,
wyrywkowa kontrola dokonywana przez klienta w trakcie dystrybucji materiałów promocyjnych
a także weryfikacja akcji promocyjnej dokonywana już po zakończeniu całej kampanii.
Etap kontroli w którym pracownicy weryfikują się wzajemnie jest wyrazem profesjonalizmu firmy dystrybucyjnej. Warsaw Media House i jego pracownicy dbają o dobre imię własnej marki, stąd też wzajemne kontrolowanie swojej pracy pozwala dążyć do usług na najwyższym poziomie, gwarantując najwyższą efektywność działań. W kontroli tej nie chodzi o wzajemne donoszenie na siebie, a pozytywny aspekt weryfikacji jakim jest pełne zaangażowanie się w pracę i stawianie sobie wzajemnie wysokiej poprzeczki. Rzetelność to podstawa efektywności pracy kolportera, stąd też ten etap kontroli pozwala wydobyć największe talenty wśród pracowników, co przynosi profity zarówno promowanej marce produktów czy usług, jak i firmie kolporterskiej.
Kolejny etap kontroli jakim jest weryfikacja pracy kolporterów przez koordynatorów z firm zewnętrznych, pozwala zachować pełną obiektywność oceny pracy poszczególnych pracowników. Zewnętrzni kolporterzy nie są znani pracownikom, a to pozwala im oceniać ich pracę w sposób obiektywny, niezauważalny i na bieżąco. Ten etap kontrolny polega najczęściej na sprawdzaniu czy dany kolporter działa zgodnie z planem dystrybucji, co gwarantuje pełniejsze zaangażowanie każdego pracownika.
Inny etap kontroli to z kolei możliwość dokonania kontroli działań kolportażowych przez klienta. Najpopularniejszą formą tej kontroli jest możliwość weryfikacji lokalizacji dystrybutorów za pomocą technologii GPS. Nadajniki w jakie zaopatrzeni są poszczególni kolporterzy pozwalają klientowi zweryfikować ich lokalizację i zakres już dokonanej dystrybucji materiałów promocyjnych. Jest to wyjątkowo interesujący sposób na kontrolę, a dostępny jest o każdej porze dnia i z każdego miejsca – bez wychodzenia z miejsca pracy czy domu pozwala zdalnie poprzez system komputerowy doglądać całą akcję promocyjną.
Ostatni z etapów kontrolnych polega na wyrywkowym sprawdzaniu miejsc, w którym powinny pojawić się ulotki czy inne materiały marketingowe. Kontrola ta może być dokonywana w obecności klienta, jak również bez jego udziału.
Jak widać, ten rozbudowany system kontroli pozwala w pełni sprawdzać pracę kolporterów, postęp rozprowadzania materiałów promocyjnych, a także efektywność i szybkość kolejnych działań. Kampanie prowadzone z tak obszernym nadzorem są najbardziej skuteczne, bowiem zarówno firma kolportażowa jak i klient mogą na każdym etapie promocji mieć rękę na pulsie.
Różnorodnie rozbudowany system kontroli kolporterów jaki posiada również Warsaw Media House gwarantuje zatem najwyższą jakość usług dystrybucji bezkontaktowej, a co za tym idzie najlepszą efektywność prowadzonych przez nie kampanii – zainteresowanie promowaną marką oraz jej usługami czy produktami, a także rozpoznawalność.
Dlaczego kolportaż jest tak istotny?
Ulotki, materiały prasowe, broszury i im podobne produkty promocyjne to nieocenione narzędzie akcji reklamowych każdej firmy bez względu na zakres jej działalności. Materiały promocyjne bez względu na ich niezwykły projekt, nietuzinkowe i rzucające się w oczy hasła reklamowe czy atrakcyjność oferty nie spełnią swojej roli, jeżeli nie trafią do potencjalnych klientów, którzy skuszą się na skorzystanie z usługi czy na zakup produktu.
Kolportaż pozwala opracować właściwą grupę docelową, określić lokalizację rozmieszczenia materiałów promocyjnych oraz najlepszą formę dostarczenia materiałów reklamowych do klientów. Warsaw Media House zna się na rzeczy, stąd też forma w jakiej przekazuje oraz eksponuje materiały promocyjne pozwala skutecznie i efektywnie doręczyć je do grupy docelowej. Któż z nas nie skrzywił się na widok sterty porozrzucanych ulotek. Dostarczanie ich do skrzynek pocztowych, za wycieraczki samochodów, doręczanie ich osobiście czy w drzwiach pozwala dotrzeć w sposób bardziej estetyczny i bezpośredni do każdego potencjalnego klienta.
Kolportaż ulotek, gazetek broszur i im podobnych materiałów promocyjnych wykonywany przez wysokiej klasy firmy kolportażowe gwarantuje pełną satysfakcję klientów, bowiem ich marka, produkt czy oferta dotrą tam, gdzie powinny. Profesjonalne podejście firmy kolportażowej pozwala doręczyć materiały reklamowe w określony przez klienta sposób, w obrębie danej lokalizacji czy określonym terminie. Na życzenie klientów, roznoszenie ulotek np. poprzez system „door to door” może zostać wykonane po wcześniejszym researchu odn. grupy docelowej, którą zainteresowany jest klient. Kolportaż jest zatem bardzo uniwersalną, dynamiczną i wyjątkowo otwartą na potrzeby swoich klientów branżą.
Po wykonaniu kompletnej akcji promocyjnej klient otrzymuje raport z wykonanych usług kolportażu, co pozwala mu poznać szczegóły dotyczące przebiegu dystrybucji materiałów reklamowych, w tym także ich dokładnej lokalizacji.
Wszystkie te aspekty kolportażu sprawiają, że staje się on wyjątkowo pomocnym narzędziem w rozwoju każdej firmy, a kierując się do specjalistów jak Warsaw Media House, można być pewnym, że będzie on wykonany efektywnie i skutecznie.
Firma kolportażowa i jej referencje
Nie da się ukryć, że jednym z ważnych elementów gwarantujących w pełni profesjonalną usługę jaką jest kolportaż są referencje, które są swoistym potwierdzeniem wysokiej jakości przeprowadzanych akcji promocyjnych. Warsaw Media House może poszczycić się owocnymi działaniami, a długa lista ich zadowolonych klientów obejmuje między innymi firmy takie jak Orange, Biedronka, Makro, Media Expert, Domino's Pizza, Bank BGŻ BNP PARIBAS czy UPC Polska Sp. z o.o.