
Dwa flagowe programy Polskiego Radia – Jedynka i Trójka – osiągnęły najsłabsze wyniki słuchalności od 1997 roku. Słuchacze masowo przełączają się na rozgłośnie komercyjne, dość powiedzieć, że Jedynkę wyprzedziła nawet Eska.
REKLAMA
Radio Eska po raz pierwszy wskoczyło na podium zestawienia słuchalności radia w Polsce. Prowadzi je Millward Brown, pierwsze badanie przeprowadzono równo 20 lat temu, w 1997 roku.
Liderami słuchalności są RMF FM (25,5 proc. udziału w rynku) i Radio Zet (13,9 proc.). Do tej pory na podium zawsze znajdowała się radiowa Jedynka. Teraz spadła z miejsca 3. na 5., notując spadek słuchalności o 1,1 proc. do 7,7 proc. udziału w rynku. To największy odpływ słuchaczy wśród wszystkich stacji w Polsce. Wyprzedziła ją Eska, angażująca 7,8 proc. ludzi słuchających radia.
Obrazu nieszczęścia dopełnia pozycja Trójki, która spadła z miejsca czwartego na piąte. Jej słuchalność obniżyła się o 0,6 proc. i dobiła do poziomu najgorszego wyniku w historii, z roku 2009. Teraz ma jedynie 6,5 proc. udziału w rynku.
Za spadkiem słuchalności idą też pieniądze – reklamodawcy wolą wybierać stacje nie tylko odpowiadające im profilem słuchacza, ale i z wysokim udziałem w rynku. Polskie Radio rautuje się m.in. subwencją budżetową.
Sejm przyznał publicznym mediom 980 mln zł tytułem rekompensaty za zwolnienie z płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego niektórych grup społecznych. Te środki trafią do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która rozdzieli je między radio i telewizję.
źródło: WirtualneMedia.pl
