Szykuje się jedno z większych przejęć w tym roku. Popularną sieć polskich supermarketów kupują Litwini

Firma odpowiedzialna za Stokrotkę podpisała ważną umowę inwestycyjną
Firma odpowiedzialna za Stokrotkę podpisała ważną umowę inwestycyjną Fot. Dawid Chalimoniuk / Agencja Gazeta
Emperia Holding – firma odpowiedzialna za sieci Stokrotka – podpisała umowę inwestycyjną z Maxima Grupe. Ma ona na celu przejęcie wszystkich akcji polskiej spółki handlowej.

Litewska Maxima Grupe nie jest zbyt znana w Polsce. Przedsiębiorstwo działa przede wszystkim na rynkach litewskim, łotewskim, estońskim czy bułgarskim. W Polsce, litewska firma zarządza marketami marki Aldik. Maxima Grupe ma łącznie 517 sklepów, a jej kapitał własny to 1,1 mld euro, informuje money.pl.

Maxima Grupe, poprzez podpisanie umowy, jest zobligowana do sprzedaży 100 proc. akcji Emperii. Cena nie może być jednak niższa niż 100 zł za akcję. Wezwanie do sprzedaży ma zostać ogłoszone 24 listopada.

– W 2017 roku sieć Stokrotka otworzy rekordową liczbę sklepów, a w 2018 planowane jest otwarcie ponad 100 nowych placówek – przekonuje w specjalnym komunikacje Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

Transakcja będzie przeprowadzono pod warunkiem, że uda się uzyskać zgodę na koncentrację ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Emperia w 2016. miała 2.451 mln zł skonsolidowanych przychodów. Jest też od 2002 r. na warszawskiej giełdzie, podaje „Dziennik Wschodni”.

źródła: money.pl, „Dziennik Wschodni”
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.