Google uznał swoją własną reklamę za spam i ją zablokował
Google uznał swoją własną reklamę za spam i ją zablokował Pexels.com
Reklama.
Na początku tego miesiąca Google wprowadził nowe zasady monetyzacji filmów w serwisie YouTube. Jego użytkownicy alarmują, że nie mogą zarabiać na swoich produkcjach.
Na cenzurowanym wylądowali ponoć w pierwszej kolejności twórcy filmów o iPhone’ach X. Google odciął ich o możliwości monetyzacji.
Mechanizm odcinający youtuberów od pieniędzy działa na kilka sposobów. Część z „niewłaściwych treści” jest wychwytywana i blokowana przez automat. Ale jest też druga możliwość – blokady są nakładane automatycznie po otrzymaniu odpowiedniej liczby zgłoszeń od użytkowników serwisu.
Jak było w tym przypadku? Pewności nie ma, ale nikt nie chwalił się zgłaszaniem reklamy Chromebooka jako spamu, a o takiej akcji byłoby głośno. Prawodopodobnie chodzi więc o treść zablokowaną w sposób automatyczny, przez algorytmy samego Google’a.
W ten sposób gigant sam wpadł we własne sidła. Oczywiście administratorzy YouTube’a zdjęli blokadę, ale na szyderstwa ze strony użytkowników nic nie mogą już poradzić.
źródło: Antyradio.pl