„Dlaczego chcesz u nas pracować?”. Oto, jak odpowiadać na najbardziej znienawidzone przez kandydatów pytanie

Gdyby zapytać się kandydatów do pracy o najbardziej znienawidzone przez nich pytanie zadawane podczas rozmów kwalifikacyjnych, w większości wypadków odpowiedź byłaby zapewne podobna
Gdyby zapytać się kandydatów do pracy o najbardziej znienawidzone przez nich pytanie zadawane podczas rozmów kwalifikacyjnych, w większości wypadków odpowiedź byłaby zapewne podobna Jakub Orzechowski/Agencja Gazeta
Gdyby zapytać się kandydatów do pracy o najbardziej znienawidzone przez nich pytanie zadawane podczas rozmów kwalifikacyjnych, w większości wypadków odpowiedź byłaby zapewne podobna. Dlaczego chce Pan/Pani u nas pracować? to fraza, po której często zapada niezręczna cisza. Albo pada odpowiedź, po której tracimy szansę na zatrudnienie.

– No nie wiem, bo potrzebuje na papierosy a poza tym nie palę? – ironizował swego czasu właściciel serwisu BookRage Michał Michalski. Jednak niezależnie od naszego nastawienia właściwa odpowiedź na pytanie o motywację do pracy w konkretnej firmie może decydować o końcowym wyniku rekrutacji.

Teraz głos w tej sprawie postanowiła zabrać amerykańska publicystka i dziennikarka ekonomiczna Suzy Welch. – Odpowiedź na to pytanie może równie dobrze umocnić twoją pozycję na liście menedżerów do zatrudnienia, jak i spowodować wymazanie twojego nazwiska – podkreśla.

Co więc należy powiedzieć? Nasza odpowiedź powinna zawierać szczegóły dotyczące firmy, osób, produktów i procesów. Przykładowo:

– Chcę pracować w [nazwa firmy], ponieważ ceni sobie ciągłe doskonalenie się. Skupia się na potrzebach klienta, co wyróżnia ją w branży. Wierzę, że kultura innowacji w produktach i procesach sprawia, że jest wyjątkowa – opowiada Welch.

Dziennikarka zauważa również, że posługiwanie się zbytnimi ogólnikami wywołuje wrażenie jakbyśmy działali na autopilocie. I poleca, by w razie dodatkowych pytań, przemyśleć w jaki sposób nasze cechy i doświadczenie mogą pomóc firmie w osiąganiu celów, jakie przed sobą postawiła.


źródło: CNBC
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.