Kamil Durczok planuje stworzenie aplikacji i szuka inwestora
Kamil Durczok planuje stworzenie aplikacji i szuka inwestora Fot. zrzut ekranu z youtube.com/watch?v=eDbKec45Ccg
Reklama.
Aplikacja będzie agregatorem treści – pozwoli wyłapywać i dostarczać informacji z różnych źródeł, dostosowując się do preferencji użytkownika. Materiały ofertowe, do który dotarł Business Insider Polska, zawierają informację, że 27,5 mln polskich internautów poszukuje treści wyselekcjonowanych i odpowiednio dobranych.
Inwestorzy są kuszeni hasłem „Mobile first!”, a to sugeruje, że platforma będzie przeznaczona dla użytkowników smartfonów. Durczok dodaje, że w dla aplikacji zabrakłoby praktycznie konkurencji – „oprócz aplikacji Squid brak dziś w sieci podobnej oferty”. Lecz, jak podaje Business Insider Polska, mamy już na rynku takie agregatory – Inoreader czy aplikacje Google – Wiadomości i Pogoda.
Czym jeszcze chwali się Durczok? W materiałach ofertowych informuje, że stworzony przez niego portal Silesion.pl ma 0,5 mln użytkowników, 2,5 mln odsłon i rośnie o 5-8 proc. miesięcznie.
Dane Gemiusa są jednak zgoła inne. Wynika z nich, że Silesion.pl notuje w tym roku malejącą liczbę odwiedzin. Spada liczba odsłon i średniego czasu korzystania, od kwietnia spada też liczba realnych użytkowników.
W październiku ubiegłego roku Durczok miał prawie 147 tys. realnych użytkowników, a w kwietniu tego roku 427 tys., zaś sierpniu – jedynie 216 tys. Naszemiasto.pl ma 5,4 mln realnych użytkowników, a Dziennikzachodni.pl – 1,6 mln realnych użytkowników w lipcu.