Ceny już nie idą w górę, one po prostu lecą w przestworza. Takiego wzrostu nie było od lat, to będą drogie święta

Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wskaźnik inflacji w listopadzie wyniósł 2,5 proc
Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wskaźnik inflacji w listopadzie wyniósł 2,5 proc Agnieszka Sadowska/Agencja Gazeta
Pensje Polaków idą w górę w imponującym tempie. Entuzjazm studzą jednak najnowsze dane GUS-u. Nasz konsumencki optymizm ma bowiem przełożenie na poziom cen. A te idą w górę najszybciej od 2012 roku.

Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wskaźnik inflacji w listopadzie wyniósł 2,5 proc. Oznacza to, że właśnie o tyle poszły w górę ceny usług i dóbr konsumpcyjnych w ciągu ostatniego roku. W skali miesiąc do miesiąca wzrost wyniósł 0,5 proc.
Oznacza to, że inflacja utrzymuje się na poziomie przekraczającym 2 proc. już trzeci miesiąc z rzędu. Na takim poziomie jak w listopadzie nie była jednak od analogicznego okresu 2012 roku. Wtedy wskaźnik sięgnął poziomu 2,8 proc.

Listopadowe dane mają charakter szacunkowy. Nie wiemy więc na razie, jakie produkty podrożały w ostatnim czasie najbardziej. W poprzednim miesiącu do wzrostu inflacji najbardziej przyłożyły się ceny żywności, które poszły w górę o 5,8 proc.

Inflacja w wyraźny sposób powiązana jest ze wzrostem naszych wynagrodzeń. Niedawno GUS podawał przecież, że przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło o 7,4 proc. (do poziomu 4574,4 zł brutto). Inflacja, choć rośnie, wciąż jest na szczęście niższa od tempa wzrostu naszych płac.

źródło: GUS
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.