Bez ulotki ani rusz. To, ile czasu zabiera nam ich przeglądanie, aż zwala z nóg

Cyfrowe gazetki promocyjne cieszą się w Polsce większą popularnością niż kiedykolwiek wcześniej
Cyfrowe gazetki promocyjne cieszą się w Polsce większą popularnością niż kiedykolwiek wcześniej Fot. INN:Poland
Gazetki promocyjne podbijają Polskę. I nic w tym dziwnego, bo nic tak nie przyciąga uwagi jak niskie ceny. Najnowsze wyniki, pokazujące, ile czasu spędzamy na przeglądaniu gazetek promocyjnych, wprawiają jednak w lekkie osłupienie.

Platforma Moja Gazetka wyliczyła, że w listopadzie najchętniej sięgaliśmy po materiały promocyjne Biedronki (przeglądana 2,6 mln razy) i Lidla (przeglądana 1,2 mln razy), informują Wiadomości Handlowe.

Polacy równie często przeglądają oferty hipermarketów. Na pierwszym miejscu wśród najczęściej oglądanych, znalazła się cyfrowa gazetka Tesco (589 tys.), a kolejne dwa miejsca zajęły Auchan (494 tys.) i Kaufland (483 tys.). Czwartą pozycję zajął Carrefour.

W listopadzie – jednym z najbardziej gorących miesięcy zakupowych – łączny czas spędzony na przeglądaniu gazetek reklamowych w serwisie Moja Gazetka to ponad 65 lat. Jeszcze rok temu wynik ten był znacznie skromniejszy – na przeglądaniu różnego rodzaju promocji, w przeliczeniu "straciliśmy" 30 lat. A jeszcze w listopadzie 2015 r. – 21 lat. Mamy więc do czynienia z coraz większą popularnością cyfrowych gazetek promocyjnych, które jeszcze kilka lat temu zdecydowanie przegrywały z papierowymi odpowiednikami. Wciąż jednak 50 proc. konsumentów przed wyjściem na zakupy przegląda papierowe gazetki promocyjne.

– O ile w przypadku dyskontów klasyfikacja wygląda podobnie, jak w liczbie wejść (pierwsze trzy miejsca to Biedronka, Lidl i Netto), o tyle w hipermarketów Kaufland wyprzedził Auchan (497 dni do 475 dni). Zdaniem przedstawicieli serwisu wynika to z objętości gazetek sieci, które mają zazwyczaj kilkadziesiąt stron – mówi Wiadomościom Handlowym Michał Machniak, szef projektu Moja Gazetka.


źródło: Wiadomości Handlowe
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.