Oszuści wysyłają na adresy e-mailowe klientów wiadomości, które sugerują włamanie na konto lub jego zablokowanie.
– Wczoraj w godzinach wieczornych odebraliśmy odebrał ok. 30 zgłoszeń od klientów, którzy otrzymali korespondencję, której nadawcy podszywali się pod bank – mówi w rozmowie z INN:Poland Joanna Nagierska, rzecznik prasowy Alior Banku.
W fałszywej korespondencji czytamy o włamaniu na konto lub jego zablokowaniu. Aby się przed tym ustrzec, musimy kliknąć na link, który miałby być odnośnikiem do resetowania hasła. Jest to oczywiście pułapka, która może doprowadzić do wyczyszczenia naszego konta.
Wówczas przechodzimy na fałszywą stronę banku, gdzie nieopatrznie podajemy dane logowania i często kody jednorazowe do potwierdzenia operacji. Nasze dane trafiają do oszustów, którzy mogą w ten sposób wyczyścić do zera nasze konta.
Alior Bank przestrzega, że musimy być szczególne wyczuleni na wiadomości, które zawierają tytuł „Weryfikacja konta Alior Bank wymagana" albo „Alior Bank problem z twoim kontem”.