
Reklama.
Statek zbudowała chińska firma Guangzhou Shipyard International Company Ltd. Statek może przepłynąć 80 km po dwugodzinnym ładowaniu baterii – tyle wystarczy do jej pełnego załadowania, informuje ScienceAlert.
Transportowiec jest długi na 70,5 m, a wyposażono go w akumulatory o pojemności 2400 kWh. Maszyna przemieszcza się ze stosunkowo niedużą prędkością – pokonuje 12,8 km w godzinę.
Transportowiec używany jest do przewożeniawęgla, choć sam generuje zerową emisję. Jest w stanie przewieźć naraz 2200 ton na odległość 80 km.
Jego eksploatacja okazuje się dużo tańsza od tradycyjnego statku. Ponadto, Huang Jialin z firmy odpowiedzialnej za zbudowanie statku powiedział, że nie jest on zagrożeniem dla środowiska.
Dodał, że technologia, którą zastosowano przy jego produkcji, będzie niedługo wykorzystywana także w statkach pasażerskich i inżynieryjnych. Jak na razie, jednostka będzie pływać wyłącznie po chińskich rzekach.
źródło: ScienceAlert